Ny knastaksel - 1.6l 8V

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#11 Indlæg af Wildert »

martin306xsi skrev:Brian> Det tror jeg ikke har været mig. Hvornår skulle det ha været?


Hm... anden Martin så :-). Men du kender Jørgensen og Olsen ik'?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#12 Indlæg af martin306xsi »

Har løst gåden... Jo kender dem skam, men ikke været med dig til at låne din tændings pistol. Men prik prik, prøv at hør en hvis mr. Mure :wink:
Mvh Martin
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#13 Indlæg af TB206HDI »

Wildert skrev:Ellers kan vi jo - når du er klar med den kværn - lige tage en hurtig session med måleur og gradskive.


Meget gerne! I første omgang bliver det med std, knasthjul - er den helt skæv må jeg se på et justerbart.

Wildert skrev:Hvis du planer top (hvilket jeg da ville overveje hvis du skal blive lidt hidsig med det alligevel), så vil det være en god ide at få knasten timet anyway. Så kan man jo lige time en original hvis du synes det er vigtigt/sjovt.


Jeg har købt en TU5J4 toppakning, den er tyndere end en TU5J2 pakning. Jeg regner dog med lige at løbe toppen efter med en flapskive eller 50 og få den rettet af. Om jeg skal bekoste nye vinkler på sæderne må tiden vise, men jeg tror det ikke :)

Knasten er indkøbt, slibesæt, toppakning og tandrem ligger og venter. Lige nu spekulerer jeg på om jeg skal lade ventilstyrene være i fuld længde, eller om jeg skal fjerne dem når jeg porter toppen. Du har da slebet dem ned på golleren ikke?

edith: Har du stadig 306 GTI dyserne liggende?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#14 Indlæg af HenrikGM »

Ventilstyrsafkortning:

HINT:
Ventilstyr har jeg næsten aldrigt set gøre en forskel i flowbænken(afkortning eller ej)

Men hvis du laver styret dråbeformet(vingefacon), så kan du få styret til at assistere med at få luften rundt....(vingen skal vende rigtigt!)

De fleste fjerner styret for at komme til at gnaske materiale ud. Ikke for flowets skyld. Ikke sikkert det er bevist, men det er ofte resultatet!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#15 Indlæg af Wildert »

Har 306 dyser endnu ja.

Og jeg høvlede ganske rigtigt styrene ned, men det var mest for at kunne komme til at forme. I foråret da toppakningen gik og jeg fik rettet topstykket fik jeg skiftet styr til almindelige igen. Så nu er de normale.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#16 Indlæg af TB206HDI »

HenrikGM skrev:Ventilstyrsafkortning:

HINT:
Ventilstyr har jeg næsten aldrigt set gøre en forskel i flowbænken(afkortning eller ej)

Men hvis du laver styret dråbeformet(vingefacon), så kan du få styret til at assistere med at få luften rundt....(vingen skal vende rigtigt!)

De fleste fjerner styret for at komme til at gnaske materiale ud. Ikke for flowets skyld. Ikke sikkert det er bevist, men det er ofte resultatet!


Det er primært for at give plads til sliberen, ikke så meget for flowets skyld. Jeg kan ikke komme til at gøre dem dråbeformede i porten.
Besvar