Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2011, 08:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ville ikke ændre indmad på en Zetec hvis man bare har godt styr på benzinen, så er alt op til 1bar muligt på standard hest...

http://ludeatic.com/ebay/TH10069%206.jpg
OBX laver et færdigt manifold til at skrue på

Ellers har jeg vist en laserskået flange liggende hvis man selv vil have lov til at være kreativ.

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 23 mar 2011, 18:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2004, 14:56
Indlæg: 42
Geografisk sted: København
BANDIT skrev:
Det kan sku godt være, men det er jo POWER forum :grin:


hæhæ nå ja - men er det så ikke bare fuld bar på og holde vejret - ingen grund tikl at læse på noget som helst :tooth:


Top
 Profil  
 
 Titel: Tak folkens
Indlæg: 31 mar 2011, 15:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
Indlæg: 10
Geografisk sted: Smørum
Jo som rofl skriver, det er ikke et 300 HK projekt jeg er ude i.. Det er montering af turbo og regner i omegnen af 200 HK. Det er en 1.8 silvertop 105 HK..

Så umildbart skulle det ikk kræve det store så længe den får godt med fuel :)

Er der forresten ikk noget med at 2.0'er køre med underkølede (oliekølede) stempler (oliekølede) og de samme dyser kan monteres i en 1800 da den skulle være forberedt til det??

Nogen der kan give mig klart svar på om dette skulle passe, for i så fald er dette en okay løsning for ikk at smelte stemplerne fuldstændig.. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011, 13:29 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2005, 17:45
Indlæg: 29
Geografisk sted: Vejle
Ramgaard88 skrev:
Jo som rofl skriver, det er ikke et 300 HK projekt jeg er ude i.. Det er montering af turbo og regner i omegnen af 200 HK. Det er en 1.8 silvertop 105 HK..

Så umildbart skulle det ikk kræve det store så længe den får godt med fuel :)

Er der forresten ikk noget med at 2.0'er køre med underkølede (oliekølede) stempler (oliekølede) og de samme dyser kan monteres i en 1800 da den skulle være forberedt til det??

Nogen der kan give mig klart svar på om dette skulle passe, for i så fald er dette en okay løsning for ikk at smelte stemplerne fuldstændig.. :)


Jo den er god nok :-)...

En 1,8 Zetec silvertop er forberedt til undersmøring.

Hvis du vil op omkring de 300 hk vil dog råde dig til at få drejet lidt af stemplerne så dit kompressionsforhold kommer ned på omkring 8,5-9/1.

Og samtidig få fat i en tykkere toppakning i stål. Mener bestemt at Cometic laver en til 1,8'eren. Ellers er en 3 lags ståltoppakning fra en 1,8 liters blacktop fra en Focus/Mondeo

Men er nu stadig ikke helt 100% sikker på om jeg turde køre med standard indmad. 1,8'eren er ikke lige så stærk som 2,0'eren.

Smid en mail på Kasper.norup@gmail.com hvis der er noget jeg kan hjælpe med? :-)...


Kasper

_________________
Escort Rs Turbo S2 - 1987

http://passionford.com/forum/restoratio ... arted.html


Kasper :up:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2011, 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
Indlæg: 10
Geografisk sted: Smørum
Update

Indkøbt ny motor der er forberedt til turbo med alt det jeg skulle til og i gang med på den af min egen..

Motor pillet ud og gearkassen er også kommet af, er i gang med at finde ud af hva jeg skal med kobling

Så nu har jeg noget lækkert at starte op på og er godt i gang med at skrue på værkstedet.. :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2011, 20:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ramgaard88 skrev:
Update

Indkøbt ny motor der er forberedt til turbo med alt det jeg skulle til og i gang med på den af min egen..

Motor pillet ud og gearkassen er også kommet af, er i gang med at finde ud af hva jeg skal med kobling

Så nu har jeg noget lækkert at starte op på og er godt i gang med at skrue på værkstedet.. :P


HUSK at sørge for olie tryk osv. inden du sætter tændrør i den... det er mange år siden efterhånden at jeg lavede den :!:

Bartheez - du har ikke ret i det du skriver :reading: - men det er ligemeget nu hvor manden har fundet en motor der passer til hans projekt...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2011, 18:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
Indlæg: 10
Geografisk sted: Smørum
MH: Hva mener du med oiletryg??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2011, 19:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Ramgaard88 skrev:
MH: Hva mener du med oiletryg??

du tørner den uden rør i. så den ikke starter.

du skal tjekke om der kommer olietryk på inden start.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2011, 19:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2011, 21:57
Indlæg: 10
Geografisk sted: Smørum
Helt fedt jeg er omgivet af sådan fede mennesker.. kanon med svaret, det sku rart der er lidt at hente når nu man kun er hobby mekker.. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2011, 22:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Og prime den nye olie pumpe der sidder i også - da den ellers vil rive sig promte og dermed aldrig forblive rigtig god...

motoren på hovedet inden du lægger den i og får montere bundkaret, så en god sjat olie ned i suge røret hvis du ikke lige har mulighed for at skille den ad og så ellers tørne den med en skrue maskine eller lignende... og hvis du ikke kan komme til at tørne den, så godt med olie i og som møf'majn siger så tørn den på starteren til olie lampen slukker uden tændrørende i (for at lave mindst muligt pres på de nye lejer rundt om i motoren)... og hvis den er umedgørlig og ikke vil gøre som den bliver bedt om så kan du give den et LILLE overtryk i olie påfyldningsdækslet med en trykluftpistol for at presse olie op i oliepumpen til den har fået nok til selv at suge for eftertiden...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team