Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 14:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hvordan er det lavet???
Har i bare fjernet kompressoren og så smidt en turbo på istedet??

Som jeg ser det så skal der ændres lidt i motorstyrings programmet.. hvis den er bygget til at køre lige på grænsen af magert for at klare nogle af de miljø krav (eller km/l) vi har i dag og i så samtidigt ændre den til turbo der har en noget bedre virkningsgrad (mindre opvarmning af luften og dermed en bedre fyldning) så er der da en god chance for at den køre magert..

Har i haft en wideband sonde på den for at se at i ikke køre meget magert?
Hvordan ser tændrør ud?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
ae86 skrev:
Hvordan er det lavet???
Har i bare fjernet kompressoren og så smidt en turbo på istedet??

Som jeg ser det så skal der ændres lidt i motorstyrings programmet.. hvis den er bygget til at køre lige på grænsen af magert for at klare nogle af de miljø krav (eller km/l) vi har i dag og i så samtidigt ændre den til turbo der har en noget bedre virkningsgrad (mindre opvarmning af luften og dermed en bedre fyldning) så er der da en god chance for at den køre magert..

Har i haft en wideband sonde på den for at se at i ikke køre meget magert?
Hvordan ser tændrør ud?

Turbo, manifold, kat osv er fra en orginal focus rs , større ic, dyser(ikk monteret inu)

Jep , det er blevet målt og det ligger fint op til ca. 5000 omdr og derover hvor det ligger lige på grænsen , kompressorkittet var eftermonteret ved gerstmann motorsport i tyskland. Og de har kørt den ind med kompressor i sin tid så den overholder ikk nogle specielle miljøkrav

S3 Optimeret

Titel:
Senior Medlem

du kan jo vælge at se positivt på det: jo hurtigere drifttemperatur jo mindre slid, ville jeg da se om enorm fordel, synes aldrig mine biler har nået en ordentlig drifttemperatur så jeg ville være lykkelig.

svan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
svan skrev:
du kan jo vælge at se positivt på det: jo hurtigere drifttemperatur jo mindre slid, ville jeg da se om enorm fordel, synes aldrig mine biler har nået en ordentlig drifttemperatur så jeg ville være lykkelig.

svan

Ja men ville nu godt ha den til at opfører sig som en std turbobil , men prøver at lede efter en anden thermostat :D

S3 Optimeret

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Skal ikke gøre mig klog på denne motor.
Men er det ikke fordi du har slangerne fra turbo kølevand meget tæt på din vandtemp føler til blæser ???
Hilsen Martin

Titel: a
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg ville lede efter en større køler - termostaten står jo fuldt åben et par grader før blæseren begynder at køre ( skulle jeg da pænt meget mene - alt andet er ulogisk i mit hoved ) - det at termostaten åbner før vil kun hjælpe første gang du varmer vandet op - så snart vandet er i temperatur ( fx 70 graders termostat + 20 grader ekstra hvor blæseren begynder ), vil det jo ikke falde fordi termostaten åbner et par grader før...

Større køler - eller flyt A/C køleren væk - om bag køleren?

Eller lav noget bedre flow igennem kofangeren... ( stiksav den i smadder :lusket: )

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time