Varm efter montering af turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#11 Indlæg af ae86 »

Hvordan er det lavet???
Har i bare fjernet kompressoren og så smidt en turbo på istedet??

Som jeg ser det så skal der ændres lidt i motorstyrings programmet.. hvis den er bygget til at køre lige på grænsen af magert for at klare nogle af de miljø krav (eller km/l) vi har i dag og i så samtidigt ændre den til turbo der har en noget bedre virkningsgrad (mindre opvarmning af luften og dermed en bedre fyldning) så er der da en god chance for at den køre magert..

Har i haft en wideband sonde på den for at se at i ikke køre meget magert?
Hvordan ser tændrør ud?
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#12 Indlæg af BANDIT »

ae86 skrev:Hvordan er det lavet???
Har i bare fjernet kompressoren og så smidt en turbo på istedet??

Som jeg ser det så skal der ændres lidt i motorstyrings programmet.. hvis den er bygget til at køre lige på grænsen af magert for at klare nogle af de miljø krav (eller km/l) vi har i dag og i så samtidigt ændre den til turbo der har en noget bedre virkningsgrad (mindre opvarmning af luften og dermed en bedre fyldning) så er der da en god chance for at den køre magert..

Har i haft en wideband sonde på den for at se at i ikke køre meget magert?
Hvordan ser tændrør ud?


Turbo, manifold, kat osv er fra en orginal focus rs , større ic, dyser(ikk monteret inu)

Jep , det er blevet målt og det ligger fint op til ca. 5000 omdr og derover hvor det ligger lige på grænsen , kompressorkittet var eftermonteret ved gerstmann motorsport i tyskland. Og de har kørt den ind med kompressor i sin tid så den overholder ikk nogle specielle miljøkrav
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#13 Indlæg af svan »

du kan jo vælge at se positivt på det: jo hurtigere drifttemperatur jo mindre slid, ville jeg da se om enorm fordel, synes aldrig mine biler har nået en ordentlig drifttemperatur så jeg ville være lykkelig.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#14 Indlæg af BANDIT »

svan skrev:du kan jo vælge at se positivt på det: jo hurtigere drifttemperatur jo mindre slid, ville jeg da se om enorm fordel, synes aldrig mine biler har nået en ordentlig drifttemperatur så jeg ville være lykkelig.

svan


Ja men ville nu godt ha den til at opfører sig som en std turbobil , men prøver at lede efter en anden thermostat :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#15 Indlæg af martin høj »

Skal ikke gøre mig klog på denne motor.
Men er det ikke fordi du har slangerne fra turbo kølevand meget tæt på din vandtemp føler til blæser ???
Hilsen Martin
Corolla Gti Turbo
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

a

#16 Indlæg af tonnilerche »

Jeg ville lede efter en større køler - termostaten står jo fuldt åben et par grader før blæseren begynder at køre ( skulle jeg da pænt meget mene - alt andet er ulogisk i mit hoved ) - det at termostaten åbner før vil kun hjælpe første gang du varmer vandet op - så snart vandet er i temperatur ( fx 70 graders termostat + 20 grader ekstra hvor blæseren begynder ), vil det jo ikke falde fordi termostaten åbner et par grader før...

Større køler - eller flyt A/C køleren væk - om bag køleren?

Eller lav noget bedre flow igennem kofangeren... ( stiksav den i smadder :lusket: )
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Besvar