Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 apr 2025, 16:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 nov 2008, 03:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://videos.streetfire.net/video/1600 ... 162750.htm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 08:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hvad nytter det at bruge 1350 når kardanen er lavet af dåsecola metal...

Foriøvrigt en sjov måde den gik i stykker på...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 11:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
det ser da rimelig vildt ud det der... iøvrigt da en ret tynd aksel synes jeg.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 18:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Ravnen skrev:
Hvad nytter det at bruge 1350 når kardanen er lavet af dåsecola metal......

Ah.. hvis kardanen var for svag var det næppe Dynatech der har fejl dimensioneret. Hvis jeg ikke er helt galt på den var de specialiceret i special byggede kardaner til racere af den kaliber. Ligner en alu-kardan på vel 4" = 10 cm i diameter...lige en anelse større end hvad man finder under en standard bil. :D

I stil med sådan noget her:
www.jerrybickel.com/driveshafts-and-com ... oints.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 20:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Spørgsmålet er hvad der går i smadder først.....

Og hvorfor.

Den går vel først i smadder ret længe efter den er begyndt nedrulningen.

Sjovt at se om krydset var rigtigt samlet....;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 20:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 21:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ae86 skrev:
Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det


Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?
:wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 22:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
HenrikGM skrev:
ae86 skrev:
Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det


Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?
:wink:


Det skal da være et meget specielt rør så :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2008, 23:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
HenrikGM skrev:
ae86 skrev:
Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det


Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?
:wink:


Nej det går ikke med at endevende det .. det var en smutter da det jo ville give det samme resultat :damn:

men hvis man kan få alu-rør der er skruet den ene vej så må man da også kunne få det modsatte... og ja jeg er umildbart overbevist om at et rør der er opbygget som paprøret i en køkken/toilet-rulle har nemmere ved at modstå et vrid moment i den "sammen-skruende/komprimerende" retning ... med spiralen end mod spiralen .. og det er rimeligt tydeligt at røret i videoen på et stykke er gået op i "limningen" .. om det er grunden til at kardanen ikke kunne holde eller om det er en "side effekt" af et eller andet der har givet efter først ved jeg ikke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2008, 13:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Arh, mon nu også det rør er lavet som en spiral ;-)

Ja, det er nærliggende at tro det ud fra billederne, men som med så meget andet er det lidt mere kompliceret end som så.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team