HenrikGM skrev:
ae86 skrev:
Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det
Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?

Nej det går ikke med at endevende det .. det var en smutter da det jo ville give det samme resultat
men hvis man kan få alu-rør der er skruet den ene vej så må man da også kunne få det modsatte... og ja jeg er umildbart overbevist om at et rør der er opbygget som paprøret i en køkken/toilet-rulle har nemmere ved at modstå et vrid moment i den "sammen-skruende/komprimerende" retning ... med spiralen end mod spiralen .. og det er rimeligt tydeligt at røret i videoen på et stykke er gået op i "limningen" .. om det er grunden til at kardanen ikke kunne holde eller om det er en "side effekt" af et eller andet der har givet efter først ved jeg ikke