HVAD KAN DIV TING EGENTLIG HOLDE TIL?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

HVAD KAN DIV TING EGENTLIG HOLDE TIL?

#1 Indlæg af lqs »

Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

Hvad nytter det at bruge 1350 når kardanen er lavet af dåsecola metal...

Foriøvrigt en sjov måde den gik i stykker på...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#3 Indlæg af Yugo Turbo »

det ser da rimelig vildt ud det der... iøvrigt da en ret tynd aksel synes jeg.
Brap brap brap...
Billede
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#4 Indlæg af Westmus »

Ravnen skrev:Hvad nytter det at bruge 1350 når kardanen er lavet af dåsecola metal......
Ah.. hvis kardanen var for svag var det næppe Dynatech der har fejl dimensioneret. Hvis jeg ikke er helt galt på den var de specialiceret i special byggede kardaner til racere af den kaliber. Ligner en alu-kardan på vel 4" = 10 cm i diameter...lige en anelse større end hvad man finder under en standard bil. :D

I stil med sådan noget her:
http://www.jerrybickel.com/driveshafts- ... oints.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Spørgsmålet er hvad der går i smadder først.....

Og hvorfor.

Den går vel først i smadder ret længe efter den er begyndt nedrulningen.

Sjovt at se om krydset var rigtigt samlet....;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#6 Indlæg af ae86 »

Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

ae86 skrev:Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det
Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?
:wink:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#8 Indlæg af david »

HenrikGM skrev:
ae86 skrev:Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det
Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?
:wink:
Det skal da være et meget specielt rør så :D
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#9 Indlæg af ae86 »

HenrikGM skrev:
ae86 skrev:Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det
Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?
:wink:
Nej det går ikke med at endevende det .. det var en smutter da det jo ville give det samme resultat :damn:

men hvis man kan få alu-rør der er skruet den ene vej så må man da også kunne få det modsatte... og ja jeg er umildbart overbevist om at et rør der er opbygget som paprøret i en køkken/toilet-rulle har nemmere ved at modstå et vrid moment i den "sammen-skruende/komprimerende" retning ... med spiralen end mod spiralen .. og det er rimeligt tydeligt at røret i videoen på et stykke er gået op i "limningen" .. om det er grunden til at kardanen ikke kunne holde eller om det er en "side effekt" af et eller andet der har givet efter først ved jeg ikke
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Arh, mon nu også det rør er lavet som en spiral ;-)

Ja, det er nærliggende at tro det ud fra billederne, men som med så meget andet er det lidt mere kompliceret end som så.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar