HVAD KAN DIV TING EGENTLIG HOLDE TIL?
Redaktør: Moderatorer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Hvad nytter det at bruge 1350 når kardanen er lavet af dåsecola metal...
Foriøvrigt en sjov måde den gik i stykker på...
Foriøvrigt en sjov måde den gik i stykker på...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Ah.. hvis kardanen var for svag var det næppe Dynatech der har fejl dimensioneret. Hvis jeg ikke er helt galt på den var de specialiceret i special byggede kardaner til racere af den kaliber. Ligner en alu-kardan på vel 4" = 10 cm i diameter...lige en anelse større end hvad man finder under en standard bil.Ravnen skrev:Hvad nytter det at bruge 1350 når kardanen er lavet af dåsecola metal......
I stil med sådan noget her:
http://www.jerrybickel.com/driveshafts- ... oints.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Spørgsmålet er hvad der går i smadder først.....
Og hvorfor.
Den går vel først i smadder ret længe efter den er begyndt nedrulningen.
Sjovt at se om krydset var rigtigt samlet....
Og hvorfor.
Den går vel først i smadder ret længe efter den er begyndt nedrulningen.
Sjovt at se om krydset var rigtigt samlet....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?ae86 skrev:Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- david
- Mester Medlem
- Indlæg: 502
- Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
- Geografisk sted: 9000
Det skal da være et meget specielt rør såHenrikGM skrev:Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?ae86 skrev:Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Nej det går ikke med at endevende det .. det var en smutter da det jo ville give det samme resultatHenrikGM skrev:Altså forstået sådan at hvis man nu "endevendte" røret, så spiralen løb den anden vej, så ville det holde bedre?ae86 skrev:Mon ikke kardan alu-røret skulle have været monteret den anden vej rundt .. nu har jeg ikke rodet med den slags.. men ved de effekter ville jeg da spekulerer i motorens rotations retning og kardanens "spiral retning" .. og jeg ville da også satse på at dem der bygger sådanne højeffekts kardanner regner med det
men hvis man kan få alu-rør der er skruet den ene vej så må man da også kunne få det modsatte... og ja jeg er umildbart overbevist om at et rør der er opbygget som paprøret i en køkken/toilet-rulle har nemmere ved at modstå et vrid moment i den "sammen-skruende/komprimerende" retning ... med spiralen end mod spiralen .. og det er rimeligt tydeligt at røret i videoen på et stykke er gået op i "limningen" .. om det er grunden til at kardanen ikke kunne holde eller om det er en "side effekt" af et eller andet der har givet efter først ved jeg ikke
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Arh, mon nu også det rør er lavet som en spiral 
Ja, det er nærliggende at tro det ud fra billederne, men som med så meget andet er det lidt mere kompliceret end som så.
Ja, det er nærliggende at tro det ud fra billederne, men som med så meget andet er det lidt mere kompliceret end som så.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
