Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 08:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator

Hvor mange herinde kan høre hvilken motor der sidder i denne bil(hør det første korte klip, og GÆT FØR i ser bilen!)

http://s299.photobucket.com/albums/mm31 ... 618009.flv

Han er også helt god til at skifte gear med den!

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Ja hvem der bare havde en sequential gearkasse :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Fee travtår :mrgreen:

Titel:
Admin
Admin

Den lyder godt! Hvad er vi ude i her af motor..har du lidt spec?
Undrer mig over IC

Titel:
Moderator

JakobM skrev:
Undrer mig over IC

Methanolmotor. Derfor ingen IC.

Volvo B230 med 8V topstykke. Ikke noget voldsomt ombygget. Std stempler neddrejet, kinaplejlstænger og MLS pakning. Topstykke modificeret, men ikke voldsomt.

Ydelse omkring 700hk v. bare 2bar og 19grader tænding.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
JakobM skrev:
Undrer mig over IC

Methanolmotor. Derfor ingen IC.

Volvo B230 med 8V topstykke. Ikke noget voldsomt ombygget. Std stempler neddrejet, kinaplejlstænger og MLS pakning. Topstykke modificeret, men ikke voldsomt.

Ydelse omkring 700hk v. bare 2bar og 19grader tænding.

Nu er jeg ikke så meget inde i Volvo .. men betyder 0'et i B230 ikke at det er en 2v ?? og på en 4 cyl giver det 8V ... hvis der stod B234 så var det en 4v ~altså 16v motor ikk?
De 23 er 2.3L og B for benzin

Hvad er forskel på en B23 og en B230 ??

Titel:
Moderator

ae86 skrev:
[Nu er jeg ikke så meget inde i Volvo .. men betyder 0'et i B230 ikke at det er en 2v ?? og på en 4 cyl giver det 8V ... hvis der stod B234 så var det en 4v ~altså 16v motor ikk?

Yep, du har ret, du er ikke så meget inde i Volvo ;-)

0´et betyder det er generation2.

4tallet er rigtigt nok en 4ventilet. Topstykket er ren racerkram med meget højt flow. Dyrt ifht 8v dog, og ikke nødvendigt før det hedder +4-500hk på bensin.

B23 er den gamle motor med tunge dele i. Store søler, etc. Meget kraftigt bygget.

B230 blev noget lort de første 5år(relativt set ifht mange hk), herefter tilsvarende B23, dog er sen B230 blok bedre end B23.

Alle stærkt overkvadratiske motorer med 96mm boring og bare 80mm slaglængde. Basis for 2,3liters motor med +8000rpm i nemhed.

Dertil kommer at det i langt de fleste tilfælde er fuldt legalt at turbolade de biler.... :rock:

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
ae86 skrev:
[Nu er jeg ikke så meget inde i Volvo .. men betyder 0'et i B230 ikke at det er en 2v ?? og på en 4 cyl giver det 8V ... hvis der stod B234 så var det en 4v ~altså 16v motor ikk?

Yep, du har ret, du er ikke så meget inde i Volvo ;-)

0´et betyder det er generation2.

4tallet er rigtigt nok en 4ventilet.....

Det ville have været for åbenlyst at kalde dem B232 og B234 for 2 og 4 ventilet ...
eller er B230 generation 0 og B234 generation 4 .. hvor blev 1, 2 og gen 3 af ?? :tooth:

Hvordan kan man egentligt have en generation 0 ??? :? (med mindre det er en prototype)

Jeg tror jeg ved hvor den marketingsmand blev af da han stoppede hos volvo, der kom han til at arbejde hos bmw ... der var engang nogle modeller, mener det var i 3 serien, der hed 16 når det var en 1,8L og 18 selv om der var tale om en 2.0L -> 316 (1.8L) og 318 (2.0L) ... dejligt gennemtænkt :damn:

Titel:
Moderator

ae86 skrev:
[Jeg tror jeg ved hvor den marketingsmand blev af da han stoppede hos volvo, der kom han til at arbejde hos bmw ... der var engang nogle modeller, mener det var i 3 serien, der hed 16 når det var en 1,8L og 18 selv om der var tale om en 2.0L -> 316 (1.8L) og 318 (2.0L) ... dejligt gennemtænkt :damn:

Marketingsfolkene hos volvo skulle have haft sparket da de bestemte sig for at ødelægge de fine motorer med neddrosling!

Motorerne trækker originalt ikke ret hårdt v. høje rpm. Ofte topper de før 5000rpm....på en motor der har ret kort slaglængde og reelt er alt andet end en traktormotor.... :damn:

Topstykkerne er noget af det bedst flowende grej man kan få(kunne få), og pr dags dato kan de stadigt være med, trods designet er +30år gammelt.
De skal bare slippes fri....

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
der brænder en kærlighed i den mand... :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time