God lyd i usædvanlig motor.
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
God lyd i usædvanlig motor.
Hvor mange herinde kan høre hvilken motor der sidder i denne bil(hør det første korte klip, og GÆT FØR i ser bilen!)
http://s299.photobucket.com/albums/mm31 ... 618009.flv
Han er også helt god til at skifte gear med den!
http://s299.photobucket.com/albums/mm31 ... 618009.flv
Han er også helt god til at skifte gear med den!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Wankel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1425
- Tilmeldt: 27 mar 2005, 23:33
- Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Methanolmotor. Derfor ingen IC.JakobM skrev:Den lyder godt! Hvad er vi ude i her af motor..har du lidt spec?
Undrer mig over IC
Volvo B230 med 8V topstykke. Ikke noget voldsomt ombygget. Std stempler neddrejet, kinaplejlstænger og MLS pakning. Topstykke modificeret, men ikke voldsomt.
Ydelse omkring 700hk v. bare 2bar og 19grader tænding.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Nu er jeg ikke så meget inde i Volvo .. men betyder 0'et i B230 ikke at det er en 2v ?? og på en 4 cyl giver det 8V ... hvis der stod B234 så var det en 4v ~altså 16v motor ikk?HenrikGM skrev:Methanolmotor. Derfor ingen IC.JakobM skrev:Den lyder godt! Hvad er vi ude i her af motor..har du lidt spec?
Undrer mig over IC
Volvo B230 med 8V topstykke. Ikke noget voldsomt ombygget. Std stempler neddrejet, kinaplejlstænger og MLS pakning. Topstykke modificeret, men ikke voldsomt.
Ydelse omkring 700hk v. bare 2bar og 19grader tænding.
De 23 er 2.3L og B for benzin
Hvad er forskel på en B23 og en B230 ??
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Yep, du har ret, du er ikke så meget inde i Volvoae86 skrev:[Nu er jeg ikke så meget inde i Volvo .. men betyder 0'et i B230 ikke at det er en 2v ?? og på en 4 cyl giver det 8V ... hvis der stod B234 så var det en 4v ~altså 16v motor ikk?
De 23 er 2.3L og B for benzin
Hvad er forskel på en B23 og en B230 ??
0´et betyder det er generation2.
4tallet er rigtigt nok en 4ventilet. Topstykket er ren racerkram med meget højt flow. Dyrt ifht 8v dog, og ikke nødvendigt før det hedder +4-500hk på bensin.
B23 er den gamle motor med tunge dele i. Store søler, etc. Meget kraftigt bygget.
B230 blev noget lort de første 5år(relativt set ifht mange hk), herefter tilsvarende B23, dog er sen B230 blok bedre end B23.
Alle stærkt overkvadratiske motorer med 96mm boring og bare 80mm slaglængde. Basis for 2,3liters motor med +8000rpm i nemhed.
Dertil kommer at det i langt de fleste tilfælde er fuldt legalt at turbolade de biler....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Det ville have været for åbenlyst at kalde dem B232 og B234 for 2 og 4 ventilet ...HenrikGM skrev:Yep, du har ret, du er ikke så meget inde i Volvoae86 skrev:[Nu er jeg ikke så meget inde i Volvo .. men betyder 0'et i B230 ikke at det er en 2v ?? og på en 4 cyl giver det 8V ... hvis der stod B234 så var det en 4v ~altså 16v motor ikk?
De 23 er 2.3L og B for benzin
Hvad er forskel på en B23 og en B230 ??
0´et betyder det er generation2.
4tallet er rigtigt nok en 4ventilet.....
eller er B230 generation 0 og B234 generation 4 .. hvor blev 1, 2 og gen 3 af ??
Hvordan kan man egentligt have en generation 0 ???
Jeg tror jeg ved hvor den marketingsmand blev af da han stoppede hos volvo, der kom han til at arbejde hos bmw ... der var engang nogle modeller, mener det var i 3 serien, der hed 16 når det var en 1,8L og 18 selv om der var tale om en 2.0L -> 316 (1.8L) og 318 (2.0L) ... dejligt gennemtænkt
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Marketingsfolkene hos volvo skulle have haft sparket da de bestemte sig for at ødelægge de fine motorer med neddrosling!ae86 skrev:[Jeg tror jeg ved hvor den marketingsmand blev af da han stoppede hos volvo, der kom han til at arbejde hos bmw ... der var engang nogle modeller, mener det var i 3 serien, der hed 16 når det var en 1,8L og 18 selv om der var tale om en 2.0L -> 316 (1.8L) og 318 (2.0L) ... dejligt gennemtænkt
Motorerne trækker originalt ikke ret hårdt v. høje rpm. Ofte topper de før 5000rpm....på en motor der har ret kort slaglængde og reelt er alt andet end en traktormotor....
Topstykkerne er noget af det bedst flowende grej man kan få(kunne få), og pr dags dato kan de stadigt være med, trods designet er +30år gammelt.
De skal bare slippes fri....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland

