ae86 skrev:
[Nu er jeg ikke så meget inde i Volvo .. men betyder 0'et i B230 ikke at det er en 2v ?? og på en 4 cyl giver det 8V ... hvis der stod B234 så var det en 4v ~altså 16v motor ikk?
De 23 er 2.3L og B for benzin
Hvad er forskel på en B23 og en B230 ??
Yep, du har ret, du er ikke så meget inde i Volvo
0´et betyder det er generation2.
4tallet er rigtigt nok en 4ventilet. Topstykket er ren racerkram med meget højt flow. Dyrt ifht 8v dog, og ikke nødvendigt før det hedder +4-500hk på bensin.
B23 er den gamle motor med tunge dele i. Store søler, etc. Meget kraftigt bygget.
B230 blev noget lort de første 5år(relativt set ifht mange hk), herefter tilsvarende B23, dog er sen B230 blok bedre end B23.
Alle stærkt overkvadratiske motorer med 96mm boring og bare 80mm slaglængde. Basis for 2,3liters motor med +8000rpm i nemhed.
Dertil kommer at det i langt de fleste tilfælde er fuldt legalt at turbolade de biler....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!