Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 21:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2004, 23:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Min Rs-Turbo har stået "standby" i et stykke tid og da jeg skulle ud og rulle idag havde jeg lidt problemer.

Den går på 2½-3 cylinder i tomgang og prutter og skyder i lave omdrejninger, men når først trykket i manifolden kommer så går den udemærket.
Ingen problemer med effekt, men alm kørsel så hakker og sprutter den.
Har lokaliseret de cylindre det er galt med, 3 og 4, den har friske tændrør/rotor/fordeler og kabler så jeg går ud fra at der er koks i den mekaniske indsprøjtning.

Nogle tricks til fejlfinding på sådan noget skidt ???
Jeg er blank da jeg kun har rodet med "almindelig" indsprøjtning før.......

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2004, 04:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Har du mulighed for en cylinderbalance-test, du ved med den der store Boschtester, som efterhånden på mange værksteder står ovre i hjørnet og samler støv??
Den slår jo tændingen fra på en enkelt cylinder af gangen efter tur, samtidig med en gas-måling. Hvis man bruger sine ører samtidig, kan man tit (ved evt også at ombytte et par dyser) komme på sporet.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2004, 07:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
har egentlig kredset problemet ind til indsprøjtningen/benzintryk, men hvor starter jeg med at pille i det mekaniske indsprøjt ????

Hvad med benzintryk i sådan en fætter ??? Finder det besynderligt at den kører fint med ladetryk, da man jo skulle tro at den ikke ville kunne levere benzin hvis bensin trykket var for lavt.


????

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2004, 19:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
For mig lyder det som beskidte dyser.
Prøv at tage dyserne op og sætte nogle glas under kortslut benzin pumpen og tryk klappen på luftmængde målerern i bund eller hiv op.

se på sprøjtebillede tøm glassene og gentag dette et par gange indtil dyserne forstøver fint.

Har selv prøvet dette på min gamle motor med godt resultat.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2004, 19:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
tak for svaret !!! det vil jeg prøve........

der kunne være noget om snakken, da den har været kørt tør.
bare underlig at den så giver benzin når der er ladetryk på...........

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2004, 19:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den giver skam benzin i de lavere omdrejninger men da det er så dårligt forstøvet kan den ikke brænde det af. :cry:
Ved højere omdrejninger/tryk har du en større lufthastighed og dermed blandes benzinen bedre med luften og tændrøret bliver præsenteret for en mere homogen blanding det kan antænde.

MVH


Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team