RS-Turbo på 2½ cylinder ???

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

RS-Turbo på 2½ cylinder ???

#1 Indlæg af xxblade »

Min Rs-Turbo har stået "standby" i et stykke tid og da jeg skulle ud og rulle idag havde jeg lidt problemer.

Den går på 2½-3 cylinder i tomgang og prutter og skyder i lave omdrejninger, men når først trykket i manifolden kommer så går den udemærket.
Ingen problemer med effekt, men alm kørsel så hakker og sprutter den.
Har lokaliseret de cylindre det er galt med, 3 og 4, den har friske tændrør/rotor/fordeler og kabler så jeg går ud fra at der er koks i den mekaniske indsprøjtning.

Nogle tricks til fejlfinding på sådan noget skidt ???
Jeg er blank da jeg kun har rodet med "almindelig" indsprøjtning før.......
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Har du mulighed for en cylinderbalance-test, du ved med den der store Boschtester, som efterhånden på mange værksteder står ovre i hjørnet og samler støv??
Den slår jo tændingen fra på en enkelt cylinder af gangen efter tur, samtidig med en gas-måling. Hvis man bruger sine ører samtidig, kan man tit (ved evt også at ombytte et par dyser) komme på sporet.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#3 Indlæg af xxblade »

har egentlig kredset problemet ind til indsprøjtningen/benzintryk, men hvor starter jeg med at pille i det mekaniske indsprøjt ????

Hvad med benzintryk i sådan en fætter ??? Finder det besynderligt at den kører fint med ladetryk, da man jo skulle tro at den ikke ville kunne levere benzin hvis bensin trykket var for lavt.


????
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

For mig lyder det som beskidte dyser.
Prøv at tage dyserne op og sætte nogle glas under kortslut benzin pumpen og tryk klappen på luftmængde målerern i bund eller hiv op.

se på sprøjtebillede tøm glassene og gentag dette et par gange indtil dyserne forstøver fint.

Har selv prøvet dette på min gamle motor med godt resultat.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
xxblade
Mester Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Geografisk sted: Jylland

#5 Indlæg af xxblade »

tak for svaret !!! det vil jeg prøve........

der kunne være noget om snakken, da den har været kørt tør.
bare underlig at den så giver benzin når der er ladetryk på...........
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Den giver skam benzin i de lavere omdrejninger men da det er så dårligt forstøvet kan den ikke brænde det af. :cry:
Ved højere omdrejninger/tryk har du en større lufthastighed og dermed blandes benzinen bedre med luften og tændrøret bliver præsenteret for en mere homogen blanding det kan antænde.

MVH


Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar