Min Rs-Turbo har stået "standby" i et stykke tid og da jeg skulle ud og rulle idag havde jeg lidt problemer.
Den går på 2½-3 cylinder i tomgang og prutter og skyder i lave omdrejninger, men når først trykket i manifolden kommer så går den udemærket.
Ingen problemer med effekt, men alm kørsel så hakker og sprutter den.
Har lokaliseret de cylindre det er galt med, 3 og 4, den har friske tændrør/rotor/fordeler og kabler så jeg går ud fra at der er koks i den mekaniske indsprøjtning.
Nogle tricks til fejlfinding på sådan noget skidt ???
Jeg er blank da jeg kun har rodet med "almindelig" indsprøjtning før.......
RS-Turbo på 2½ cylinder ???
Redaktør: Moderatorer
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
RS-Turbo på 2½ cylinder ???
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Har du mulighed for en cylinderbalance-test, du ved med den der store Boschtester, som efterhånden på mange værksteder står ovre i hjørnet og samler støv??
Den slår jo tændingen fra på en enkelt cylinder af gangen efter tur, samtidig med en gas-måling. Hvis man bruger sine ører samtidig, kan man tit (ved evt også at ombytte et par dyser) komme på sporet.
Den slår jo tændingen fra på en enkelt cylinder af gangen efter tur, samtidig med en gas-måling. Hvis man bruger sine ører samtidig, kan man tit (ved evt også at ombytte et par dyser) komme på sporet.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
har egentlig kredset problemet ind til indsprøjtningen/benzintryk, men hvor starter jeg med at pille i det mekaniske indsprøjt ????
Hvad med benzintryk i sådan en fætter ??? Finder det besynderligt at den kører fint med ladetryk, da man jo skulle tro at den ikke ville kunne levere benzin hvis bensin trykket var for lavt.
????
Hvad med benzintryk i sådan en fætter ??? Finder det besynderligt at den kører fint med ladetryk, da man jo skulle tro at den ikke ville kunne levere benzin hvis bensin trykket var for lavt.
????
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed
SLOW EYES WILL KILL YOU
SLOW EYES WILL KILL YOU
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
For mig lyder det som beskidte dyser.
Prøv at tage dyserne op og sætte nogle glas under kortslut benzin pumpen og tryk klappen på luftmængde målerern i bund eller hiv op.
se på sprøjtebillede tøm glassene og gentag dette et par gange indtil dyserne forstøver fint.
Har selv prøvet dette på min gamle motor med godt resultat.
MVH
Morten
Prøv at tage dyserne op og sætte nogle glas under kortslut benzin pumpen og tryk klappen på luftmængde målerern i bund eller hiv op.
se på sprøjtebillede tøm glassene og gentag dette et par gange indtil dyserne forstøver fint.
Har selv prøvet dette på min gamle motor med godt resultat.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- xxblade
- Mester Medlem
- Indlæg: 747
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
- Geografisk sted: Jylland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Den giver skam benzin i de lavere omdrejninger men da det er så dårligt forstøvet kan den ikke brænde det af.
Ved højere omdrejninger/tryk har du en større lufthastighed og dermed blandes benzinen bedre med luften og tændrøret bliver præsenteret for en mere homogen blanding det kan antænde.
MVH
Morten
Ved højere omdrejninger/tryk har du en større lufthastighed og dermed blandes benzinen bedre med luften og tændrøret bliver præsenteret for en mere homogen blanding det kan antænde.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html