Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 06:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jun 2006, 20:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Hvad er fordelen ved cop som jeg går glip af ved wasted spark?

Effekt??
Økonomi??
Blære effekten i at kunne sige jeg kan??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2006, 05:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er mest fordi jeg kan effekten.
Der til forskel på Cop. og wastetspark.
Hvis motorstyringen ikke understøtter individuelle maps på de enkelte cylindre.
Jeg skifter fra fordeler til cop-wastetspark. for at lære noget nyt, og fordi jeg syntes det kunne være sjovt at prøve.
Og med et lille håb om at jeg kan øge gnistgabet på tændrøret, således at jeg kan køre med en mere mager blanding, og spolen stadig har energi nok til at tænde den fede blanding ved maks tryk i cylinderen.
Men mest fordi jeg kan.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2006, 17:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
tak for det fine svar -det var nok noget i den retning jeg havde forventet uden at vide noget.
På min mitsubishi er der wasted spark så det ville jeg næppe ændre men en af vennerne snakker meget om at ville bygge en motor fra bunden der er født med rotor og jeg har sagt det er det rette tidspunkt at opgradere til wasted spark..-skulle faktisk mest høre i den andledning om det var en halv løsning


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2006, 09:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
uno skrev:
tak for det fine svar -det var nok noget i den retning jeg havde forventet uden at vide noget.
På min mitsubishi er der wasted spark så det ville jeg næppe ændre men en af vennerne snakker meget om at ville bygge en motor fra bunden der er født med rotor og jeg har sagt det er det rette tidspunkt at opgradere til wasted spark..-skulle faktisk mest høre i den andledning om det var en halv løsning


Rotorløsningen er jo ikke nogen dum løsning. Hvis man vælger at opgradere, så skal man gøre det fordi man kan. eller fordi man ved at lige præcist den motor har problemer med rotorløsningen.

Der kører biler i DK er har litereffekter over 250hk/liter på std fordelertænding(selvf. styret elektronisk)

Så wasted spark er ikke nødvendigvist en "opgradering", og bruger man std dele fra en anden bil, så regn ikke med at fabrikken satte et specielt højtydende tændingsanlæg på, blot fordi der nu er to spoler.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2006, 10:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 02 jun 2006, 13:19
Indlæg: 32
Der er en fordel det er mere vedligholdesfrit har kørt med det i 6 år og kun skiftet tændrør, kablerne trængte efterhånden også men så skiftede jeg subaru i stedet.

_________________
Min biler 4wd 4cyl 4 knastakseler 400 hk ups mangler 190 hk er på vej.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2006, 16:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Jeg vil af med fordeleren for at få færre led.
På et fordeler system er der spole kabel dæksel rotor dæksel kabel og tændrør.

På et wastedspark er de understregede væk og det vil alt andet give mindre vedlige hold, selvfølgelig er det jo også en muglighed for fabrikkerne for at kunne bruge svagere dele.

der er ikke fundet nogle tændingsstumper endnu men de vil lige meget hvilken løsning der vælges blive taget fra noget der kan rotere så det ikke er oplade tiden der begrænser omdrejningerne.

har snakket lidt om at tage det fra en mitsubishi galant gti for at give lidt stordrifts fordele.. -det er sådan en den ene af dem vi har gang i. -og så roterer den med 7500 standart


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2006, 07:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Men så lige for at slå fast. Er der nogle der køre med COP / er det muligt med MSnS.
For jeg har COP som standart på min Subaru Legacy turbo, og vil helst ikke til at skifte tændings system.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2006, 19:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Johan O R skrev:
Men så lige for at slå fast. Er der nogle der køre med COP / er det muligt med MSnS.
For jeg har COP som standart på min Subaru Legacy turbo, og vil helst ikke til at skifte tændings system.


JA, der er nogen der kører med det, og ja det er muligt med MSnS.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team