Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Hvad er fordelen ved cop som jeg går glip af ved wasted spark?

Effekt??
Økonomi??
Blære effekten i at kunne sige jeg kan??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Det er mest fordi jeg kan effekten.
Der til forskel på Cop. og wastetspark.
Hvis motorstyringen ikke understøtter individuelle maps på de enkelte cylindre.
Jeg skifter fra fordeler til cop-wastetspark. for at lære noget nyt, og fordi jeg syntes det kunne være sjovt at prøve.
Og med et lille håb om at jeg kan øge gnistgabet på tændrøret, således at jeg kan køre med en mere mager blanding, og spolen stadig har energi nok til at tænde den fede blanding ved maks tryk i cylinderen.
Men mest fordi jeg kan.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem

tak for det fine svar -det var nok noget i den retning jeg havde forventet uden at vide noget.
På min mitsubishi er der wasted spark så det ville jeg næppe ændre men en af vennerne snakker meget om at ville bygge en motor fra bunden der er født med rotor og jeg har sagt det er det rette tidspunkt at opgradere til wasted spark..-skulle faktisk mest høre i den andledning om det var en halv løsning

Titel:
Moderator

uno skrev:
tak for det fine svar -det var nok noget i den retning jeg havde forventet uden at vide noget.
På min mitsubishi er der wasted spark så det ville jeg næppe ændre men en af vennerne snakker meget om at ville bygge en motor fra bunden der er født med rotor og jeg har sagt det er det rette tidspunkt at opgradere til wasted spark..-skulle faktisk mest høre i den andledning om det var en halv løsning

Rotorløsningen er jo ikke nogen dum løsning. Hvis man vælger at opgradere, så skal man gøre det fordi man kan. eller fordi man ved at lige præcist den motor har problemer med rotorløsningen.

Der kører biler i DK er har litereffekter over 250hk/liter på std fordelertænding(selvf. styret elektronisk)

Så wasted spark er ikke nødvendigvist en "opgradering", og bruger man std dele fra en anden bil, så regn ikke med at fabrikken satte et specielt højtydende tændingsanlæg på, blot fordi der nu er to spoler.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Der er en fordel det er mere vedligholdesfrit har kørt med det i 6 år og kun skiftet tændrør, kablerne trængte efterhånden også men så skiftede jeg subaru i stedet.

Titel:
Senior Medlem

Jeg vil af med fordeleren for at få færre led.
På et fordeler system er der spole kabel dæksel rotor dæksel kabel og tændrør.

På et wastedspark er de understregede væk og det vil alt andet give mindre vedlige hold, selvfølgelig er det jo også en muglighed for fabrikkerne for at kunne bruge svagere dele.

der er ikke fundet nogle tændingsstumper endnu men de vil lige meget hvilken løsning der vælges blive taget fra noget der kan rotere så det ikke er oplade tiden der begrænser omdrejningerne.

har snakket lidt om at tage det fra en mitsubishi galant gti for at give lidt stordrifts fordele.. -det er sådan en den ene af dem vi har gang i. -og så roterer den med 7500 standart

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Men så lige for at slå fast. Er der nogle der køre med COP / er det muligt med MSnS.
For jeg har COP som standart på min Subaru Legacy turbo, og vil helst ikke til at skifte tændings system.

Titel:
Moderator

Johan O R skrev:
Men så lige for at slå fast. Er der nogle der køre med COP / er det muligt med MSnS.
For jeg har COP som standart på min Subaru Legacy turbo, og vil helst ikke til at skifte tændings system.

JA, der er nogen der kører med det, og ja det er muligt med MSnS.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time