uno skrev:
tak for det fine svar -det var nok noget i den retning jeg havde forventet uden at vide noget.
På min mitsubishi er der wasted spark så det ville jeg næppe ændre men en af vennerne snakker meget om at ville bygge en motor fra bunden der er født med rotor og jeg har sagt det er det rette tidspunkt at opgradere til wasted spark..-skulle faktisk mest høre i den andledning om det var en halv løsning
Rotorløsningen er jo ikke nogen dum løsning. Hvis man vælger at opgradere, så skal man gøre det fordi man kan. eller fordi man ved at lige præcist den motor har problemer med rotorløsningen.
Der kører biler i DK er har litereffekter over 250hk/liter på std fordelertænding(selvf. styret elektronisk)
Så wasted spark er ikke nødvendigvist en "opgradering", og bruger man std dele fra en anden bil, så regn ikke med at fabrikken satte et specielt højtydende tændingsanlæg på, blot fordi der nu er to spoler.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!