Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

den rigtige måde at regne på, vil efter min mening være, at gange op med sugemotor effektten.
vel at mærke med HÆVET komp, samt max fortænding der ville være mulig med det brændstof turbomotoren senere kører med.
på den måde vil den beregnede og målte ydelse ofte ligge utroligt tæt. noget at tænke over i den sammenhæng er bla hvilke ydelser std. turbomotorer laver. kommer disse af med ladere mm der tydeligt er lavet med meget tidligt ladetryk samt flad momentkurve som mål. er det ofte muligt at nå væsentlig højere ydelse ved samme ladetryk. en ting som at bilen oem er lavet til at overholde visse krav til økonomi/støj/udstødningsgasser spiller naturligvis også ind. MVH. søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:

Ja men Finn lyver også den kører jo med 0.65 tryk og 70hk gas sammen med.
Har selv kørt den ind :gnaek:

Titel:
Mester Medlem

Nå, så var det squ da derfor vi skulle forbi tandlægen :grin:

Titel:
Mester Medlem

selvfølgelig lyver han... men det var vi sgu da enige om skulle være hemmeligt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
Finn T Pedersen skrev:
Nå, så var det squ da derfor vi skulle forbi tandlægen :grin:

Hvis jeg var dig Finn, så ville jeg hellere køre den på noget af det gas der kommer bag ud af dig(Tror Hitler ville have købt det af dig hvis han levede....) Det MÅ være mere effektivt end lattergas....

Titel:
Mester Medlem

Det var squ da dig og erik, der stod og fes som en gal.Satan i lugtede ikke godt. :grin:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
Finn T Pedersen skrev:
Det var squ da dig og erik, der stod og fes som en gal.Satan i lugtede ikke godt. :grin:

OS!?! Pga den lange køretur+gas, var jeg lidt desorienteret så troede kortvarigt jeg var i et gaskammer i theresienstadt....

Titel:
Medlem

Hej Finn

Nu er jeg jo gammel lastvognsmekker,og har skiftet ca.10.000 turboer,det lyder som om du har skiftet olie og filter,og gasset op inden der var olietryk,med skade på turbolejerne som følge(når læredrengene gjorde dette fik de straks en øretøve),når vi monterede nye turboer blokerede vi dem altid ,indtil vi var 100% sikre på at der var pumpet olie gennem turboen
Turboen sad højt på motoren,over topstykkerne,altså meget langt fra oliepumpen,og vi kunne se et helt klart mønster,de chauffører der startede motoren og var hurtige på speederen,havde langt flere turboskader en dem ,der lige havde til til at lade motoren snurre lidt,inden de satte i gang

Har lige dobbelttjekket målingen af din bil,den er god nok , kan ikke se at jeg skulle have lavet nogle fejl,

Dog hvis dit turbotryk er styret af en mapsensor i indsugningen ,skulle lufttrykket have været tastet 1013,og målingen vil så være 185,2 hk

Målte samme dag en bil der manglede ca. 100-150 teoretiske heste,han mener så. at jeg jo nok måler for lidt

Mvh Otto

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
natmekanikeren skrev:
Målte samme dag en bil der manglede ca. 100-150 teoretiske heste,han mener så. at jeg jo nok måler for lidt

Mvh Otto

Supraen vel...

Jeg mente også at jeg manglede HK, men efter snak med en anden gut som har 103 HK, så kunne jeg godt set at Finns gamle starlet kun havde 105 hk. Lidt kedeligt, og endnu mere arbejde til mig. Men sådan er livet jo nu engang.

I øvrigt gør vi det samme på traktorere når vi skifter turbo, for de sidder også over toppen. Og ved olieskift lader man motor stå i tomgang til 15 sek efter olie tryk's lampen er slukket...

I øvrigt, som skrevet oven for så tror jeg altså på den har hvad den er opgivet til. Men folk kan jo læse det andet indlæg...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

natmekanikeren skrev:
Hej Finn

Nu er jeg jo gammel lastvognsmekker,og har skiftet ca.10.000 turboer,det lyder som om du har skiftet olie og filter,og gasset op inden der var olietryk,med skade på turbolejerne som følge(når læredrengene gjorde dette fik de straks en øretøve),når vi monterede nye turboer blokerede vi dem altid ,indtil vi var 100% sikre på at der var pumpet olie gennem turboen
Turboen sad højt på motoren,over topstykkerne,altså meget langt fra oliepumpen,og vi kunne se et helt klart mønster,de chauffører der startede motoren og var hurtige på speederen,havde langt flere turboskader en dem ,der lige havde til til at lade motoren snurre lidt,inden de satte i gang

Har lige dobbelttjekket målingen af din bil,den er god nok , kan ikke se at jeg skulle have lavet nogle fejl,

Dog hvis dit turbotryk er styret af en mapsensor i indsugningen ,skulle lufttrykket have været tastet 1013,og målingen vil så være 185,2 hk

Mvh Otto

Hej otto..
:grin: nej har ikke speederfod, jeg piller altid tænding fra når jeg skifter olie, og kører med starter indtil der er olietryk, så tror ikke det er det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time