natmekanikeren skrev:
Hej Finn
Nu er jeg jo gammel lastvognsmekker,og har skiftet ca.10.000 turboer,det lyder som om du har skiftet olie og filter,og gasset op inden der var olietryk,med skade på turbolejerne som følge(når læredrengene gjorde dette fik de straks en øretøve),når vi monterede nye turboer blokerede vi dem altid ,indtil vi var 100% sikre på at der var pumpet olie gennem turboen
Turboen sad højt på motoren,over topstykkerne,altså meget langt fra oliepumpen,og vi kunne se et helt klart mønster,de chauffører der startede motoren og var hurtige på speederen,havde langt flere turboskader en dem ,der lige havde til til at lade motoren snurre lidt,inden de satte i gang
Har lige dobbelttjekket målingen af din bil,den er god nok , kan ikke se at jeg skulle have lavet nogle fejl,
Dog hvis dit turbotryk er styret af en mapsensor i indsugningen ,skulle lufttrykket have været tastet 1013,og målingen vil så være 185,2 hk
Målte samme dag en bil der manglede ca. 100-150 teoretiske heste,han mener så. at jeg jo nok måler for lidt
Mvh Otto
Hej otto..
nej har ikke speederfod, jeg piller altid tænding fra når jeg skifter olie, og kører med starter indtil der er olietryk, så tror ikke det er det.