Ronnie skrev:
DorkVonWaterfall skrev:
der står: ISO 51*1.2 C 304L på 90graders bøjningerne, og ja jeg har kvit på hvor der står stk pris inkl moms 50 kr
Det er heller ikke den optimale kvalitet til biler!!!
Dem jeg købte til min hedder 316 og de er både rustfrie samt syrefaste det vil sige at de kan tåle den lorte salt de smider på vejen, + de også skulle gi en bedre holdbarhed til biler!!! fik det af vide af en ekspert!!!!!
Ronnie
Humm...hvor længe skal din bil holde??
ud fra et korrosionssysnpunkt så er det yderst begrænset hvor meget en 304 tærer i DK klima.
Jeg har kørt med et forrør hvor røret er 304 og bøjningerne 316, og der er ikke antydningen af forskel. Ingen af delene ruster.
Dog kan man se at det første stykke lige efter turboen har et hårdt liv, idet temperaturen kommer for højt op ifht materialets max. Men det kører på 6. år nu, uden nogen problemer, og kan stadigt pudses op til "glossy" finish så 304/316 diskussionen er lidt teoretisk.
Mener den "rigtige" kvalitet til udstødning er en 321(frit fra hukommelsen).
Når vi sammenligner korrossionsbestandighed mellem 304 og 316, så bliver aluminium ligesom lidt til grin i det selskab
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!