Alu bøjninger

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#11 Indlæg af martin306xsi »

DorkVonWaterfall skrev:har lige købt RF 2" bøjninger i 90 grader og 45 grader til en 50 stykket ;-)


Ja, lad os lige hører mere om det :D Kunne godt bruge noget RF billigt :!:
Mvh Martin
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#12 Indlæg af DorkVonWaterfall »

købt ved sanistål (kender en der arbejder der så det...) det er RF sømløse mejerirør
pffftttt......
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

!!!

#13 Indlæg af Ronnie »

Hvilken type mejeri rør er det???er det 316 eller hvad???
dem jeg har købt er også syrefast!!!

Den pris du har købt til er sku en smule svær at forhandle sig til!!!

Så skal du fandme købe for mange penge om året!!! :shock:

Men købte dem også til en god pris!!! kan bare ikke huske hvad den var!!!

ALL Light som det hedder!!! noget der påvirker hukommelsen!!! :wink:

Ronnie
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#14 Indlæg af DorkVonWaterfall »

der står: ISO 51*1.2 C 304L på 90graders bøjningerne, og ja jeg har kvit på hvor der står stk pris inkl moms 50 kr ;-)
pffftttt......
Brugeravatar
Ronnie
Medlem
Indlæg: 229
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Glostrup

12

#15 Indlæg af Ronnie »

DorkVonWaterfall skrev:der står: ISO 51*1.2 C 304L på 90graders bøjningerne, og ja jeg har kvit på hvor der står stk pris inkl moms 50 kr ;-)


Det er heller ikke den optimale kvalitet til biler!!!
Dem jeg købte til min hedder 316 og de er både rustfrie samt syrefaste det vil sige at de kan tåle den lorte salt de smider på vejen, + de også skulle gi en bedre holdbarhed til biler!!! fik det af vide af en ekspert!!!!!

Ronnie
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

Re: 12

#16 Indlæg af Anders »

Ronnie skrev:
DorkVonWaterfall skrev:der står: ISO 51*1.2 C 304L på 90graders bøjningerne, og ja jeg har kvit på hvor der står stk pris inkl moms 50 kr ;-)


Det er heller ikke den optimale kvalitet til biler!!!
Dem jeg købte til min hedder 316 og de er både rustfrie samt syrefaste det vil sige at de kan tåle den lorte salt de smider på vejen, + de også skulle gi en bedre holdbarhed til biler!!! fik det af vide af en ekspert!!!!!

Ronnie


Jeg tror ikke på det har det store at sige om det er syrefast eller ej. De skal nok holde bilen ud og mere til.
Opel kadett 2,0i 16v turbo
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 12

#17 Indlæg af HenrikGM »

Ronnie skrev:
DorkVonWaterfall skrev:der står: ISO 51*1.2 C 304L på 90graders bøjningerne, og ja jeg har kvit på hvor der står stk pris inkl moms 50 kr ;-)


Det er heller ikke den optimale kvalitet til biler!!!
Dem jeg købte til min hedder 316 og de er både rustfrie samt syrefaste det vil sige at de kan tåle den lorte salt de smider på vejen, + de også skulle gi en bedre holdbarhed til biler!!! fik det af vide af en ekspert!!!!!

Ronnie


Humm...hvor længe skal din bil holde??

ud fra et korrosionssysnpunkt så er det yderst begrænset hvor meget en 304 tærer i DK klima.

Jeg har kørt med et forrør hvor røret er 304 og bøjningerne 316, og der er ikke antydningen af forskel. Ingen af delene ruster.

Dog kan man se at det første stykke lige efter turboen har et hårdt liv, idet temperaturen kommer for højt op ifht materialets max. Men det kører på 6. år nu, uden nogen problemer, og kan stadigt pudses op til "glossy" finish så 304/316 diskussionen er lidt teoretisk.

Mener den "rigtige" kvalitet til udstødning er en 321(frit fra hukommelsen).

Når vi sammenligner korrossionsbestandighed mellem 304 og 316, så bliver aluminium ligesom lidt til grin i det selskab ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

Re: 12

#18 Indlæg af DorkVonWaterfall »

Ronnie skrev:
DorkVonWaterfall skrev:der står: ISO 51*1.2 C 304L på 90graders bøjningerne, og ja jeg har kvit på hvor der står stk pris inkl moms 50 kr ;-)


Det er heller ikke den optimale kvalitet til biler!!!
Dem jeg købte til min hedder 316 og de er både rustfrie samt syrefaste det vil sige at de kan tåle den lorte salt de smider på vejen, + de også skulle gi en bedre holdbarhed til biler!!! fik det af vide af en ekspert!!!!!

Ronnie

Jeg er da ligeglad med om de holder 5 år eller 20 år,jeg gav som sagt en halvtredser pr stk og det er sgu ok,istedet for 100 eller hva i giver ;-)
pffftttt......
Besvar