En kamerat og jeg er ved at kaste os ud i et projekt med montering af megasquirt på et par luftkølede type1 / type 4 motor. (med turbo)
Vi var i dag ude ved en hugger for at finde lidt stumper til projektet, men fandt hurtigt ud af at det ikke var lige så.
er der nogen der ved fra hvilke biler vi finder spjældhuse på ca. 60mm med tilhørende variabel giver?
samt dyser med flow på 350 - 400 ml. ?
andre gode råd er Meget velkomne.
JBI
megasquirt på vw type1 (boble motor)
Redaktør: Moderatorer
-
jbi
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 13 maj 2004, 14:39
- Geografisk sted: Århus
-
acidstorm
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 07 jul 2003, 16:53
- Geografisk sted: K.B.H
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
For pokker drenge!!
Det kan da ikke være rigtigt at der ikke sidder nogle herinde der ved hvilke biler der kører med enkelt spjældhus, med en TPS sensor på fra fabrikken????
Det må der da være nogle der kan hjælpe manden med??!?
Det kan da ikke være rigtigt at der ikke sidder nogle herinde der ved hvilke biler der kører med enkelt spjældhus, med en TPS sensor på fra fabrikken????
Det må der da være nogle der kan hjælpe manden med??!?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
jj
-
Tanneheüser
Hejsa
Det er JBI og jeg som bygger T1/T4.
Det vi er ude efter er nogle som har erfaringer (gode/dårlige(dyre?)) med at montere sprøjt på vw´s boxer eller evt lign. altså konstruktioner som ikke roterer med mere end 6-7 t omdr/min
f.eks: hvad skal spjæld min være i dia? , Hvilke dyser er bedst og hvilke giver hvad?, hvor lang manifold kan anbefales?.
Det er mange sprgsml. men vi starter fra Adam & Eva og alle erfaringer er meget velkomne.
Mvh
Tannenheüser
Det er JBI og jeg som bygger T1/T4.
Det vi er ude efter er nogle som har erfaringer (gode/dårlige(dyre?)) med at montere sprøjt på vw´s boxer eller evt lign. altså konstruktioner som ikke roterer med mere end 6-7 t omdr/min
f.eks: hvad skal spjæld min være i dia? , Hvilke dyser er bedst og hvilke giver hvad?, hvor lang manifold kan anbefales?.
Det er mange sprgsml. men vi starter fra Adam & Eva og alle erfaringer er meget velkomne.
Mvh
Tannenheüser
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Tanneheüser skrev:Hejsa
Det er JBI og jeg som bygger T1/T4.![]()
Det vi er ude efter er nogle som har erfaringer (gode/dårlige(dyre?)) med at montere sprøjt på vw´s boxer eller evt lign. altså konstruktioner som ikke roterer med mere end 6-7 t omdr/min
f.eks: hvad skal spjæld min være i dia? , Hvilke dyser er bedst og hvilke giver hvad?, hvor lang manifold kan anbefales?.
Det er mange sprgsml. men vi starter fra Adam & Eva og alle erfaringer er meget velkomne.
Mvh
Tannenheüser
I skal nok lige præcisere hvilket effektniveau i har som mål her, ellers synes folk nok at 60mm er lidt voldsomt.
Ligeledes vil det hjælpe på antallet af tips hvis i beskriver rimeligt detaljeret hvilke motorer der er tale om, og hvad der sidder af stumper det dem. Motoreffekten vil feks også afgøre hvilket krav i har til dyser og i nogen grad også målene på manifolden. Sidstnævnte har nu nok ikke den store kritiske betydning for jer når der skal tryklades og i ikke går efter all-race effekter.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!