megasquirt på vw type1 (boble motor)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
jbi
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13 maj 2004, 14:39
Geografisk sted: Århus

megasquirt på vw type1 (boble motor)

#1 Indlæg af jbi »

En kamerat og jeg er ved at kaste os ud i et projekt med montering af megasquirt på et par luftkølede type1 / type 4 motor. (med turbo)

Vi var i dag ude ved en hugger for at finde lidt stumper til projektet, men fandt hurtigt ud af at det ikke var lige så.

er der nogen der ved fra hvilke biler vi finder spjældhuse på ca. 60mm med tilhørende variabel giver?

samt dyser med flow på 350 - 400 ml. ?

andre gode råd er Meget velkomne.

JBI
acidstorm
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 07 jul 2003, 16:53
Geografisk sted: K.B.H
Kontakt:

#2 Indlæg af acidstorm »

hva med en alfa
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

For pokker drenge!!

Det kan da ikke være rigtigt at der ikke sidder nogle herinde der ved hvilke biler der kører med enkelt spjældhus, med en TPS sensor på fra fabrikken????

Det må der da være nogle der kan hjælpe manden med??!?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jj

#4 Indlæg af jj »

Hvad med en opel 2.0 ohc med motronic det skulle efter sigende være 60 mm. Ellers er der bmw og de volvo som de skriver om på msnordic.
Tanneheüser

#5 Indlæg af Tanneheüser »

Hejsa

Det er JBI og jeg som bygger T1/T4. :P

Det vi er ude efter er nogle som har erfaringer (gode/dårlige(dyre?)) med at montere sprøjt på vw´s boxer eller evt lign. altså konstruktioner som ikke roterer med mere end 6-7 t omdr/min
f.eks: hvad skal spjæld min være i dia? , Hvilke dyser er bedst og hvilke giver hvad?, hvor lang manifold kan anbefales?.

Det er mange sprgsml. men vi starter fra Adam & Eva og alle erfaringer er meget velkomne.

Mvh

Tannenheüser :D
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Tanneheüser skrev:Hejsa

Det er JBI og jeg som bygger T1/T4. :P

Det vi er ude efter er nogle som har erfaringer (gode/dårlige(dyre?)) med at montere sprøjt på vw´s boxer eller evt lign. altså konstruktioner som ikke roterer med mere end 6-7 t omdr/min
f.eks: hvad skal spjæld min være i dia? , Hvilke dyser er bedst og hvilke giver hvad?, hvor lang manifold kan anbefales?.

Det er mange sprgsml. men vi starter fra Adam & Eva og alle erfaringer er meget velkomne.

Mvh

Tannenheüser :D


I skal nok lige præcisere hvilket effektniveau i har som mål her, ellers synes folk nok at 60mm er lidt voldsomt.

Ligeledes vil det hjælpe på antallet af tips hvis i beskriver rimeligt detaljeret hvilke motorer der er tale om, og hvad der sidder af stumper det dem. Motoreffekten vil feks også afgøre hvilket krav i har til dyser og i nogen grad også målene på manifolden. Sidstnævnte har nu nok ikke den store kritiske betydning for jer når der skal tryklades og i ikke går efter all-race effekter.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

Her er en vw bus med ms
http://www.geocities.com/tbone2091/
Besvar