Taber ladetryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Henrik R.
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 sep 2004, 21:00

Taber ladetryk

#1 Indlæg af Henrik R. »

Hejsa.
Er der nogle kloge hoveder her inde som ved eller har et bud på dette:
Min Rolla som er monteret med 4a-gze motor 145 hk udgaven, taber ladetryk efter 6500 omdr.
Det topper ved 0,7 bar, men falder til ca 0,5 bar.
Burde det ikke blive ved med at stige.?
Jeg har sat størst muligt remhjul på.
Skal lige siges at før jeg skiftede remhjul trak den ud til begrænseren 7800 omdr, havde ikke barmåler i den gang, men det føltes som om den ladede mere og mere.
Nogle gode bud.?
Vh.
Henrik R.
Senest rettet af Henrik R. 13 sep 2004, 22:09, rettet i alt 2 gange.
En gang med tryk, altid med tryk...
Stefan L
Junior Medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
Kontakt:

#2 Indlæg af Stefan L »

Remmen glider.. Jeg havde samme problem med min. Der er næsten ikke andet og gøre end og købe en ny rem til den.. Og STRAM den rigtig godt op
Brugeravatar
Henrik R.
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 sep 2004, 21:00

#3 Indlæg af Henrik R. »

Coupé Turbo skrev:Remmen glider.. Jeg havde samme problem med min. Der er næsten ikke andet og gøre end og købe en ny rem til den.. Og STRAM den rigtig godt op


Tjah det lyder da som en billig løsning, det prøver jeg.... :lol:
En gang med tryk, altid med tryk...
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

hvorfor har du sat et større hjul på?? skulle der ikke et mindre på hvis man skal have højere ladetryk på en kompressor??.......
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#5 Indlæg af nmb1022 »

Tænkte præcis det samme da jeg læste tråden
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
Henrik R.
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 13 sep 2004, 21:00

#6 Indlæg af Henrik R. »

NMB1022 skrev:Tænkte præcis det samme da jeg læste tråden




Måske fordi det er det på krumtappen, som er skiftet... Til et større....
En gang med tryk, altid med tryk...
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Det kan være din udstødning er for lille. :D
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

nej! udstødningen kan ikke være fejlen i dette tilfælde... det er ikke en turbomotor der skrives om i denne tråd! MVH. søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

:oops:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar