Bil med eftermonteret turbo taber pusten ???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Bil med eftermonteret turbo taber pusten ???

#1 Indlæg af Mads B (dk) »

Hey.... Min bil taber ligesom pusten når den har få fuld pedal i 1-2-3 gear.... eller retter sagt midt i 3 gear..... det er som om at der lige forsvinder 50-70hk... også prutter den hvis jeg ikke når at slippe pedalen indefor 0.5sek..... hvad kan det være?..... den har ikke gjort det hele tiden..... jeg troede at det måske var mit benzin filter der var stoppet og den måske tabt trykket efter 5-10 sek... men det er nu skiftet og fejlen er der stadig.
Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Kan du helt sikkert sige at du holder dit bensintryk absolut konstant når det sker??

Lyder lidt som om den sulter...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

så gør det ikke for tit for så skal du til at finde nye stempler :cry:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#4 Indlæg af nmb1022 »

Få monteret en benz tryk måler. Køb evt en olietryksmåler fra thansen. Den er da billig
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#5 Indlæg af nmb1022 »

Har forresten fået svinghjulet tilbage og det skal sættes på i morgen tidlig. Har også taget billeder af det så du kan set det, men mangler lige at få dem over mailen
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Hvis det ikke er benzin mangel kan det være en defekt tændspole, eller et defekt effekt trin til spolen/ spolerne, Kan også være slidte tændrør.
Dette føles nærmes som at motoren rammer omdrejningsbegrænseren før tid.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#7 Indlæg af RollaGTi »

hvad med en varm intercooler ??
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#8 Indlæg af martin306xsi »

Jeg tror også det er enden mangel på benz eller noget tænding der bliver taget fra den!
Mvh Martin
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#9 Indlæg af martin306xsi »

Jeg tror også det er enden mangel på benz eller noget tænding der bliver taget fra den!
Mvh Martin
Brugeravatar
Spyde
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:45

#10 Indlæg af Spyde »

Kan det ikke være et utæt trygrør?? havde en kammi der havde det problem og den gjorde også sådan som du beskriver fordi motorstyringen åbnede wastgaten! :lol:
Besvar