Jeg har et virkelig belastende problem med min kobling... Når jeg giver gas så den bliver kørt helt ud i omdr, forsvinder koblingstrykket så jeg ikke kan få den i næste gear. Hvis jeg så lige venter 2 sek og trykker igen så virker den fint igen. Jeg havde selv en teori om at væsken begyndte og koge, men det virker forkert nå jeg har skiftet det og det kommer så hurtigt efter igangsættelse.
Et bedre eksempel... hvis jeg holder i et lyskryds og skal lave en hurtig start så laver den jo hjulspin, og jeg kan kun trække den ud i 1 gear og så sker det så at den ikke kan koble ud.
Bilen er forresten en Corolla Coupé med turbo. Gearkassen er en fra en supra ma70 og koblingen er en 4agze kobling
Koblingstryk forsvinder efter acc...
Redaktør: Moderatorer
-
Stefan L
- Junior Medlem
- Indlæg: 89
- Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Koblingstryk forsvinder efter acc...
Coupé Turbo skrev:Jeg har et virkelig belastende problem med min kobling... Når jeg giver gas så den bliver kørt helt ud i omdr, forsvinder koblingstrykket så jeg ikke kan få den i næste gear. Hvis jeg så lige venter 2 sek og trykker igen så virker den fint igen. Jeg havde selv en teori om at væsken begyndte og koge, men det virker forkert nå jeg har skiftet det og det kommer så hurtigt efter igangsættelse.
Et bedre eksempel... hvis jeg holder i et lyskryds og skal lave en hurtig start så laver den jo hjulspin, og jeg kan kun trække den ud i 1 gear og så sker det så at den ikke kan koble ud.
Bilen er forresten en Corolla Coupé med turbo. Gearkassen er en fra en supra ma70 og koblingen er en 4agze kobling
Du tror ikke koblingsnavet bliver varmt og navet "klæber" til svinghjulet??
Det gør min vogn nemlig hvis ladetrykket er lige heftigt nok i afsættet. Fin affyring, men 2.gear er umuligt at få ind med det samme. Venter man blot 5sekunder går det fint, og det er helt klart fordi koblingsnavet klæber til svinghjulet. Bliver man voldelig overfor gearkassen, så kan man da godt kaste den i 2.gear, men så skal der tages ved for alvor.
Sintermetal er løsningen, og det rette materiale kan faktisk være ganske kørbart til hverdag.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Tager du så rigtig for alvor ved brækker gearstang.Hehe ham trols i den gamle escort mrk 1 med hoftesvaj kom kørene ud til min fætter med filende kobling.Kan jeg ikke lige låne svejser.Hvorfor det spurgte vi.Jo han skulle lige hurtig fra gl. hampen til ny. hampen og så brækkede gearstang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Stefan L
- Junior Medlem
- Indlæg: 89
- Tilmeldt: 23 aug 2004, 21:35
- Kontakt:
Det sjove ved det er bare at jeg kan godt fyrre til den sådan så den kommer op i fart uden og trække den mere end 6000 omdr, og så stadig skifte gear. Jeg kører kun med 0.8 bar lige nu og den er først lige begyndt på det. Og jeg har kørt med den kobling længe, og jeg har haft skiftet den 1 gang før, så jeg fårstår ikke hvorfor det problem kommer nu.
-
skassa
Hej,
Jeg havde det samme problem på min Impreza.
Problemet er at den returfjeder ,der sidder i slavecylinderen er blevet lidt slap....
Så det du skal gøre er ,afmonter gummimanchetten,træk stemplet ud,der sidder en lille fjeder på bagsiden ,stræk den lidt så den bliver lidt længere,gør det hele ren og saml det igen,
Så kan du igen lave hurtige gearskift.....
Jeg havde det samme problem på min Impreza.
Problemet er at den returfjeder ,der sidder i slavecylinderen er blevet lidt slap....
Så det du skal gøre er ,afmonter gummimanchetten,træk stemplet ud,der sidder en lille fjeder på bagsiden ,stræk den lidt så den bliver lidt længere,gør det hele ren og saml det igen,
Så kan du igen lave hurtige gearskift.....