Coupé Turbo skrev:
Jeg har et virkelig belastende problem med min kobling... Når jeg giver gas så den bliver kørt helt ud i omdr, forsvinder koblingstrykket så jeg ikke kan få den i næste gear. Hvis jeg så lige venter 2 sek og trykker igen så virker den fint igen. Jeg havde selv en teori om at væsken begyndte og koge, men det virker forkert nå jeg har skiftet det og det kommer så hurtigt efter igangsættelse.
Et bedre eksempel... hvis jeg holder i et lyskryds og skal lave en hurtig start så laver den jo hjulspin, og jeg kan kun trække den ud i 1 gear og så sker det så at den ikke kan koble ud.
Bilen er forresten en Corolla Coupé med turbo. Gearkassen er en fra en supra ma70 og koblingen er en 4agze kobling
Du tror ikke koblingsnavet bliver varmt og navet "klæber" til svinghjulet??
Det gør min vogn nemlig hvis ladetrykket er lige heftigt nok i afsættet. Fin affyring, men 2.gear er umuligt at få ind med det samme. Venter man blot 5sekunder går det fint, og det er helt klart fordi koblingsnavet klæber til svinghjulet. Bliver man voldelig overfor gearkassen, så kan man da godt kaste den i 2.gear, men så skal der tages ved for alvor.
Sintermetal er løsningen, og det rette materiale kan faktisk være ganske kørbart til hverdag.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!