Knast + Flammer
Redaktør: Moderatorer
-
betteskid_uno
Knast + Flammer
Hej
Jeg har en Fiat uno 1,1 60 fra 1988. Jeg har lige tunet den med en 296 graders knast og 2 gange dobbelt weber karburator. Jeg har fået samlet det hele og nu vil den ikke starte. Har undersøgt alt: Den før benzin, luft, den tænder, tandremen er på mærkerne og stempel i top på cylinder 1. Problemet er at den skyder stikflammer op af karburatorerne. Så var det jeg tænkte om man skulle stille knasthjulsmærket lidt forkert i forhold til det rigtige mærke på tandremen så man før lukket indsugningsventilerne noget tidligere. For nå den skyder stikflammer op gennem karburatoren betyder det så ikke at indsugningsventilen stadigvæk står åben og det må den jo ikke??? Hvis jeg så stiller den forkert på tandremen vil det ikke hjælpe så?????? I min Fiat uno er der plads nok til at ventilerne ikke kan gå imod stemplet så man kan da forsøge eller hvad siger I??? Kan i hjælpe mig???
Jeg har en Fiat uno 1,1 60 fra 1988. Jeg har lige tunet den med en 296 graders knast og 2 gange dobbelt weber karburator. Jeg har fået samlet det hele og nu vil den ikke starte. Har undersøgt alt: Den før benzin, luft, den tænder, tandremen er på mærkerne og stempel i top på cylinder 1. Problemet er at den skyder stikflammer op af karburatorerne. Så var det jeg tænkte om man skulle stille knasthjulsmærket lidt forkert i forhold til det rigtige mærke på tandremen så man før lukket indsugningsventilerne noget tidligere. For nå den skyder stikflammer op gennem karburatoren betyder det så ikke at indsugningsventilen stadigvæk står åben og det må den jo ikke??? Hvis jeg så stiller den forkert på tandremen vil det ikke hjælpe så?????? I min Fiat uno er der plads nok til at ventilerne ikke kan gå imod stemplet så man kan da forsøge eller hvad siger I??? Kan i hjælpe mig???
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad med strøm fordeleren hvis der sidder sådan en..... eller sidder tændkablerne rigtigt... (rækkefølge)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
jamen den siger du står på mærkerne jo.... så er det ikke det men kig det lige igen.... kan knasthjulet have dejet sig (evt. løs halvmåneformet not der er faldet ud? ved ikke lige hvordan sådan en motor ser ud nemligt...)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
betteskid_uno
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
- myg tuning
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 11:52
- Geografisk sted: nordjylland
hejza.... der sidder ikke just bart knast hjul på eller????? vil tror din knast er for skarp til at bruge den org indstilling af... tror det just bar knast hjul.... ville kunne indstille det bedre og der ved få indnu bedre ydelse... tænkte lige på din strøm fordeler, bliver ikke styret af hjul ved tandremmen... prøv lige og tjeck tændningen...... håber det hjælper..
alle vil have en 2ér..
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
