Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hej
Jeg har en Fiat uno 1,1 60 fra 1988. Jeg har lige tunet den med en 296 graders knast og 2 gange dobbelt weber karburator. Jeg har fået samlet det hele og nu vil den ikke starte. Har undersøgt alt: Den før benzin, luft, den tænder, tandremen er på mærkerne og stempel i top på cylinder 1. Problemet er at den skyder stikflammer op af karburatorerne. Så var det jeg tænkte om man skulle stille knasthjulsmærket lidt forkert i forhold til det rigtige mærke på tandremen så man før lukket indsugningsventilerne noget tidligere. For nå den skyder stikflammer op gennem karburatoren betyder det så ikke at indsugningsventilen stadigvæk står åben og det må den jo ikke??? Hvis jeg så stiller den forkert på tandremen vil det ikke hjælpe så?????? I min Fiat uno er der plads nok til at ventilerne ikke kan gå imod stemplet så man kan da forsøge eller hvad siger I??? Kan i hjælpe mig???

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvad med strøm fordeleren hvis der sidder sådan en..... eller sidder tændkablerne rigtigt... (rækkefølge)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Det er også iorden kan ikke se andre muligheder end det med knasthjulsmærkerne.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
jamen den siger du står på mærkerne jo.... så er det ikke det men kig det lige igen.... kan knasthjulet have dejet sig (evt. løs halvmåneformet not der er faldet ud? ved ikke lige hvordan sådan en motor ser ud nemligt...)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Har tjekket mærkerne igen de står som de skal. Og knasthjulet sidder i en not gang så den skulle også sidde rigtig.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Jeg mener engang at have læst at for mager blanding skulle kunne give backfire..... men det så lang tid siden at jeg ikke kan husk hvor

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Et skud i tågen men hvis der er monteret dobbelte Webere kunne den vel godt blive mere tørstig og så kan Mads vel have ret.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordjylland
hejza.... der sidder ikke just bart knast hjul på eller????? vil tror din knast er for skarp til at bruge den org indstilling af... tror det just bar knast hjul.... ville kunne indstille det bedre og der ved få indnu bedre ydelse... tænkte lige på din strøm fordeler, bliver ikke styret af hjul ved tandremmen... prøv lige og tjeck tændningen...... håber det hjælper..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
motoren er en 1,1 uno 60motor! sohc typen FIRE.

men om tændningen sidder i fronten af blokken eller i enden af knasten kan jeg ikke huske?
den sad i fronten, på den 1,4 sohc fiat motor jeg havde

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Hvis der er bare lidt lighed mellem 1.1'eren og 1.4ie så sidder strømfordeleren nærmere for enden af knasten og dermed på modsatte side af hvor tandremmen sidder...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time