værksteds bog til rst.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæst

værksteds bog til rst.

#1 Indlæg af Gæst »

jeg står snart og skal lægge en rst motor i en rst eller xr3i,jeg går ud fra at motorrummet er helt strippet for ting så ville det være en god ting men nogle tegninger eller en bog,den eneste bog jeg kan finde er på en xr3i er der ikke noget på en rst? jeg vil blive glad for alt den hjælp jeg kan få. :wink: :wink:
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#2 Indlæg af Transitfar »

Hvilken årgang er karossen, og hvor kommer du fra i landet???
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Transitfar skrev:Hvilken årgang er karossen, og hvor kommer du fra i landet???
ja det er jo det ,hvis det bliver xr3i eren så er den fra 84 ellers hvis der er rst 86-87 jeg er fra næstved
rsv

#4 Indlæg af rsv »

Hej ? gæst

Først så husker du lige at det med at lægge en original rst motor medføre afgift pligt.

Min bror og jeg har gjort næsten det samme bortset fra at den oprindelige motor (dvs en magen til) er brugt til at bygge turbo på, men stadig med indsprøjtning og manifolde og styrboks er fra rst. dette medføre ikke afgift og projektet er synet og godkendt i Næstved.

jeg har gjort det at vi har bibeholdt det originale ledningsnet urørt, men lavet det originale ledningsnet fra rst om så det bliver koblet ind, via det stik der går til strømfordeleren, det betyder at springer motoren i luften kan vi altid hælde den originale motor i igen :lol:

angående dit rst ledningsnet så står det i haynes bogen om escort, kan købes i biltema for 199kr

mvh rsv
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

rsv skrev:Hej ? gæst

Først så husker du lige at det med at lægge en original rst motor medføre afgift pligt.

Min bror og jeg har gjort næsten det samme bortset fra at den oprindelige motor (dvs en magen til) er brugt til at bygge turbo på, men stadig med indsprøjtning og manifolde og styrboks er fra rst. dette medføre ikke afgift og projektet er synet og godkendt i Næstved.

jeg har gjort det at vi har bibeholdt det originale ledningsnet urørt, men lavet det originale ledningsnet fra rst om så det bliver koblet ind, via det stik der går til strømfordeleren, det betyder at springer motoren i luften kan vi altid hælde den originale motor i igen :lol:

angående dit rst ledningsnet så står det i haynes bogen om escort, kan købes i biltema for 199kr

mvh rsv
hej rsv jeg har også snakket med sbi her i næstved til dem sage jeg også at jeg kun ville lægge turboen på den originale motor men jag skal havde skriftlig godkendelse fra ford dk.på at xr3i motoren og undervogen kan klare de exter hk først der vil de syne den det med godkendelse kan jeg først få at vide om 2uger da manden er på ferie,jeg kan jo også bare ta en rst bil så vil jeg jo være over de problemer.men jeg har fundet en fed xr3ikasse med de ondeste skærme(den styre henrik)men kan du ikke ringe til mig en gang jeg kunne godt lige tænke mig at snakke med dig ang.din bil.55778612
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#6 Indlæg af Jakob Hansen »

rsv skrev:Hej ? gæst

Først så husker du lige at det med at lægge en original rst motor medføre afgift pligt.



Selvfølgelig medfører det ikke afgiftspligt at lægge en RST motor i en xr3i. I teorien har man jo bare tunet den originale motor ved at montere turbo på den, og det kan da ikke medføre afgiftspligt.

Det eneste er at den ikke for forurene mere, men det gør den jo heller ikke hvis motoren er indstillet rigtigt.

Rent undervognsmæssigt så kører xr3i og RST med samme dæmpere og fjedre. Enste forskel er at RST kører med større skiver og tromler. Men at motere RST skiver/klodser/kaliber på en xr3i kræver blot at du har slæderne og kalibrene fra en RST så er den fixet og så er synsmanden glad.
Billede
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#7 Indlæg af Minilars »

RSt kalibre og slæder har jeg til salg..
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
rsv

#8 Indlæg af rsv »

NÅ hvad skal jeg svare her. for egentlig har Jakob ret, i princippet er de identiske. men virkeligheden er en anden, i en rst blok er der støbt et returløb (fra turbo) på siden af blokken, det er der ikke på på en XR3I motor, og ikke mindst så har den et andet nr/kode og det er det der tæller i forhold til toldvæsnet. "opgradere" man sin XR3I motor til en rst er der ingen afgift. OG TRO MIG DE CHEKER NR.

I dette her tilfælde er der tale om en XR3I (Med typegodkendelse"S3907")fra 1984 hvor man kan opgradere til en RST fra 85
(Med typegodkendelse "S 4513") dette medføre at der ikke skal laves bremser om . idet at en mrk3 rst og mrk3 xr3i har samme bremser 200mm skiver.
en xr3i mrk4 har 200mm. skiver og en rst mrk4 har 220mm skiver.
Og til jer der der tænker fedt jeg bygger min xr3i mrk 4 om til en mrk3 turbo den går ikke du kan kun opgradere til samme alder/model eller nyere.

MVH RSV
til gæsten fra næstved mit nr er 40527325 uden at ville lyde nærig men gider ikke have udgifter af at hjælpe :lol:
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#9 Indlæg af mh »

en rst mk4 kører med 260*24mm skiver

samme som en XR4I
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#10 Indlæg af RSV »

Hej Martin tak for lige at korigere mig så blev jeg det klogere. :D
er kun nået til mrk3 :lol:
Besvar