Ladetryk på punto

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

Ladetryk på punto

#1 Indlæg af Anders »

kan man hæve ladetrykket lidt uden at hæve benzintrykket???
Hvis ja hvor meget???
Ellers hvad er den nemmeste måde af gi den mere benzin???

Mvh Anders
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#2 Indlæg af JBO »

Det er nok bedst og fået lavet ny chip til den, så den får nok og leve af.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Kongen
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 17 jul 2003, 22:40
Geografisk sted: Kongens København

#3 Indlæg af Kongen »

du kan hæve den til ca 1.2bar så køre den med "overboost" hele tiden men over det skal der andre ting til men en chip ville ikke være dårligt
=========* Kongen *=========
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#4 Indlæg af Anders »

han har en box med chip liggende. men med den lader den helt sindsygt, og den køre som den ikke får nok benzin. hvorfor det???

mvh Anders
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Brugeravatar
Slumf
Junior Medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Geografisk sted: Danmark

#5 Indlæg af Slumf »

Kongen skrev:du kan hæve den til ca 1.2bar så køre den med "overboost" hele tiden men over det skal der andre ting til men en chip ville ikke være dårligt

Hmm... 1,2bar ladetryk uden at extra benzin, det lyder ik særlig sundt :shock:
Ville personligt ik gå over 0,7 uden extra tilskud
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#6 Indlæg af John Sahl »

Slumf skrev:Hmm... 1,2bar ladetryk uden at extra benzin, det lyder ik særlig sundt :shock:
Ville personligt ik gå over 0,7 uden extra tilskud


Det kommer da helt an på hvilken bil der tales om, en Uno Turbo kan sagtens køre med 0,9 uden extra benzin. Så det forventer jeg også at en Punto GT kan klare.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#7 Indlæg af fraguzz »

har set en standard punto, kun med box lade 1,85bar ... den tændnings bankede! havde dog mener det var 280nm og 154hk!
Diesel!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#8 Indlæg af Yugo Turbo »

1,85 bar , tændingsbanken og kun 154 hk? ha ha, det er vist ikke lavet særlig fornuftigt! og tror iøvrigt heller ikke den motor kører til efteråret hvis han bare giver den lidt prygl fra tid til anden...
vil nok råde indehaveren til at få lavet om på trykket eller boxen inden det siger BOOM!
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#9 Indlæg af fraguzz »

Yugo Turbo skrev:1,85 bar , tændingsbanken og kun 154 hk? ha ha, det er vist ikke lavet særlig fornuftigt! og tror iøvrigt heller ikke den motor kører til efteråret hvis han bare giver den lidt prygl fra tid til anden...
vil nok råde indehaveren til at få lavet om på trykket eller boxen inden det siger BOOM!


:lol: den er lavet om! det var med standard turbo! (som var rimlig slidt) og tænk på at puntoen ikke har et lige så efiktivt tryk som uno turbo motoren .. selv om det er den samme motor!...

der er senere kommet en T25 på så nu har den 183hk der er blevet anbefalet ham og få en benzin tryksregulator på!
Diesel!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#10 Indlæg af Yugo Turbo »

se nu lyder det mere fornuftigt... :wink:
Brap brap brap...
Billede
Besvar