Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jun 2004, 21:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
kan man hæve ladetrykket lidt uden at hæve benzintrykket???
Hvis ja hvor meget???
Ellers hvad er den nemmeste måde af gi den mere benzin???

Mvh Anders

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2004, 21:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Det er nok bedst og fået lavet ny chip til den, så den får nok og leve af.

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2004, 14:22 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2003, 21:40
Indlæg: 36
Geografisk sted: Kongens København
du kan hæve den til ca 1.2bar så køre den med "overboost" hele tiden men over det skal der andre ting til men en chip ville ikke være dårligt

_________________
=========* Kongen *=========


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2004, 18:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
han har en box med chip liggende. men med den lader den helt sindsygt, og den køre som den ikke får nok benzin. hvorfor det???

mvh Anders

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2004, 23:13 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2004, 15:54
Indlæg: 71
Geografisk sted: Danmark
Kongen skrev:
du kan hæve den til ca 1.2bar så køre den med "overboost" hele tiden men over det skal der andre ting til men en chip ville ikke være dårligt

Hmm... 1,2bar ladetryk uden at extra benzin, det lyder ik særlig sundt :shock:
Ville personligt ik gå over 0,7 uden extra tilskud


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2004, 10:37 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Slumf skrev:
Hmm... 1,2bar ladetryk uden at extra benzin, det lyder ik særlig sundt :shock:
Ville personligt ik gå over 0,7 uden extra tilskud


Det kommer da helt an på hvilken bil der tales om, en Uno Turbo kan sagtens køre med 0,9 uden extra benzin. Så det forventer jeg også at en Punto GT kan klare.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2004, 12:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
har set en standard punto, kun med box lade 1,85bar ... den tændnings bankede! havde dog mener det var 280nm og 154hk!

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2004, 13:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
1,85 bar , tændingsbanken og kun 154 hk? ha ha, det er vist ikke lavet særlig fornuftigt! og tror iøvrigt heller ikke den motor kører til efteråret hvis han bare giver den lidt prygl fra tid til anden...
vil nok råde indehaveren til at få lavet om på trykket eller boxen inden det siger BOOM!

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2004, 08:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
Yugo Turbo skrev:
1,85 bar , tændingsbanken og kun 154 hk? ha ha, det er vist ikke lavet særlig fornuftigt! og tror iøvrigt heller ikke den motor kører til efteråret hvis han bare giver den lidt prygl fra tid til anden...
vil nok råde indehaveren til at få lavet om på trykket eller boxen inden det siger BOOM!


:lol: den er lavet om! det var med standard turbo! (som var rimlig slidt) og tænk på at puntoen ikke har et lige så efiktivt tryk som uno turbo motoren .. selv om det er den samme motor!...

der er senere kommet en T25 på så nu har den 183hk der er blevet anbefalet ham og få en benzin tryksregulator på!

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2004, 08:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
se nu lyder det mere fornuftigt... :wink:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team