Problemer med tændingsbanken

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gaba

Problemer med tændingsbanken

#1 Indlæg af Gaba »

Hej Gutter
Jeg har nu kørt med turbo i næsten 2 år, og har stort set ikke oplevet nogle problemer. Men nu er lortet kraftedme begyndt at tændingbanke. Den var ellers lige blevet kørt ind, og pludselig begyndte den igen. Det forekommer kun når den får fuld tryk i 3., 4. og 5. gear.

Jeg kører med MF2 og 0,5 i tryk.

Nogen der har nogle bud på en løsning? Jeg overvejer selv ny motorstyring eller en progressiv benzintryksreg.
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#2 Indlæg af DorkVonWaterfall »

monter vandindsprøjtning på den
pffftttt......
Gaba

#3 Indlæg af Gaba »

Hvorfor? Der er snart ikke plads til mere i motorrummet. Det var lige før oliekøleren ikke kunne være der
Brugeravatar
Sierra_turbo
Medlem
Indlæg: 144
Tilmeldt: 22 jul 2003, 06:35
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#4 Indlæg af Sierra_turbo »

Har du stællet de ledninger der sidder på octan stikket...? Eller kan du sænke din tænding der på... :-) Og måske nogle koldere tændrør!

Ellers vil jeg da overveje at købe en motorstyring...

Men jeg selv er ved at få rullet men sierra turbo ind... Skal derop igen i moregn, den kommer til at køre med lidt over 1 bar, og har også kun MF2 på, og det virker perfekt, har montetet 4 ekstra dysser, en til hver cylinder!

Held og lykke
Gaba

#5 Indlæg af Gaba »

Det første du skriver, ved jeg ikke lige hvad betyder. Men mine tændrør kan næsten ikke blive koldere. De er pisse dyre og er top dollar.

Jeg har kun 2 eksta dysser. Men jeg forstår ikke at det pludselig opstår, når jeg har kørt i næsten 2 år uden prob.

PS. Jeg kender en, der havde en Mondeo med 300+ hk også kun med MF2. Den gik rimelig godt :D
Brugeravatar
Sierra_turbo
Medlem
Indlæg: 144
Tilmeldt: 22 jul 2003, 06:35
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#6 Indlæg af Sierra_turbo »

Octan stikket er et stik der sidder på alle biler, for der er jo forskel på octanen i de forskellige lande, på den måde stiller de tændingen på dem, så de går ordtenligt... På de fleste værksteder kan du få afvide hvorfor en af ledningerne der vil sænke din tænding... :-)
JF

GABA?

#7 Indlæg af JF »

Hej Gaba... Godt nok ikke lige ang dit spørgsmål, men så du havde sierra med turbo... Vil gerne igang med samme projekt. Så du har ikke lidt billeder, eller info om hvad dele du har brugt og sådan? :-) Det ville sgu lige hjælpe mig igang...

Mvh Jack F
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#8 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Et lille fif kunne være at du kunne mindske afstanden på dine tændrør fra 0,6 mm til 0,4 mm...det kunne evt godt hjælpe en smule...ellers ville jeg gennemgå hele tændingssystemet på din motor. Har selv oplevet noget lignende efter at have taget en bilvask med motorrens, hvilken gjorde at tænkablerne blev sure og lidt mørnede og så begynde den at tæningsbanke...
BMW ---> Best Motor in the World!
Besvar