Hej Gutter
Jeg har nu kørt med turbo i næsten 2 år, og har stort set ikke oplevet nogle problemer. Men nu er lortet kraftedme begyndt at tændingbanke. Den var ellers lige blevet kørt ind, og pludselig begyndte den igen. Det forekommer kun når den får fuld tryk i 3., 4. og 5. gear.
Jeg kører med MF2 og 0,5 i tryk.
Nogen der har nogle bud på en løsning? Jeg overvejer selv ny motorstyring eller en progressiv benzintryksreg.
Problemer med tændingsbanken
Redaktør: Moderatorer
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
-
Gaba
- Sierra_turbo
- Medlem
- Indlæg: 144
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 06:35
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Har du stællet de ledninger der sidder på octan stikket...? Eller kan du sænke din tænding der på...
Og måske nogle koldere tændrør!
Ellers vil jeg da overveje at købe en motorstyring...
Men jeg selv er ved at få rullet men sierra turbo ind... Skal derop igen i moregn, den kommer til at køre med lidt over 1 bar, og har også kun MF2 på, og det virker perfekt, har montetet 4 ekstra dysser, en til hver cylinder!
Held og lykke
Ellers vil jeg da overveje at købe en motorstyring...
Men jeg selv er ved at få rullet men sierra turbo ind... Skal derop igen i moregn, den kommer til at køre med lidt over 1 bar, og har også kun MF2 på, og det virker perfekt, har montetet 4 ekstra dysser, en til hver cylinder!
Held og lykke
-
Gaba
Det første du skriver, ved jeg ikke lige hvad betyder. Men mine tændrør kan næsten ikke blive koldere. De er pisse dyre og er top dollar.
Jeg har kun 2 eksta dysser. Men jeg forstår ikke at det pludselig opstår, når jeg har kørt i næsten 2 år uden prob.
PS. Jeg kender en, der havde en Mondeo med 300+ hk også kun med MF2. Den gik rimelig godt
Jeg har kun 2 eksta dysser. Men jeg forstår ikke at det pludselig opstår, når jeg har kørt i næsten 2 år uden prob.
PS. Jeg kender en, der havde en Mondeo med 300+ hk også kun med MF2. Den gik rimelig godt
- Sierra_turbo
- Medlem
- Indlæg: 144
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 06:35
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
Hej
Et lille fif kunne være at du kunne mindske afstanden på dine tændrør fra 0,6 mm til 0,4 mm...det kunne evt godt hjælpe en smule...ellers ville jeg gennemgå hele tændingssystemet på din motor. Har selv oplevet noget lignende efter at have taget en bilvask med motorrens, hvilken gjorde at tænkablerne blev sure og lidt mørnede og så begynde den at tæningsbanke...
Et lille fif kunne være at du kunne mindske afstanden på dine tændrør fra 0,6 mm til 0,4 mm...det kunne evt godt hjælpe en smule...ellers ville jeg gennemgå hele tændingssystemet på din motor. Har selv oplevet noget lignende efter at have taget en bilvask med motorrens, hvilken gjorde at tænkablerne blev sure og lidt mørnede og så begynde den at tæningsbanke...
BMW ---> Best Motor in the World!