Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 maj 2004, 23:21 
Hej Gutter
Jeg har nu kørt med turbo i næsten 2 år, og har stort set ikke oplevet nogle problemer. Men nu er lortet kraftedme begyndt at tændingbanke. Den var ellers lige blevet kørt ind, og pludselig begyndte den igen. Det forekommer kun når den får fuld tryk i 3., 4. og 5. gear.

Jeg kører med MF2 og 0,5 i tryk.

Nogen der har nogle bud på en løsning? Jeg overvejer selv ny motorstyring eller en progressiv benzintryksreg.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2004, 14:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
monter vandindsprøjtning på den

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2004, 16:07 
Hvorfor? Der er snart ikke plads til mere i motorrummet. Det var lige før oliekøleren ikke kunne være der


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2004, 16:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 jul 2003, 05:35
Indlæg: 144
Geografisk sted: Nordjylland
Har du stællet de ledninger der sidder på octan stikket...? Eller kan du sænke din tænding der på... :-) Og måske nogle koldere tændrør!

Ellers vil jeg da overveje at købe en motorstyring...

Men jeg selv er ved at få rullet men sierra turbo ind... Skal derop igen i moregn, den kommer til at køre med lidt over 1 bar, og har også kun MF2 på, og det virker perfekt, har montetet 4 ekstra dysser, en til hver cylinder!

Held og lykke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2004, 21:46 
Det første du skriver, ved jeg ikke lige hvad betyder. Men mine tændrør kan næsten ikke blive koldere. De er pisse dyre og er top dollar.

Jeg har kun 2 eksta dysser. Men jeg forstår ikke at det pludselig opstår, når jeg har kørt i næsten 2 år uden prob.

PS. Jeg kender en, der havde en Mondeo med 300+ hk også kun med MF2. Den gik rimelig godt :D


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2004, 14:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 jul 2003, 05:35
Indlæg: 144
Geografisk sted: Nordjylland
Octan stikket er et stik der sidder på alle biler, for der er jo forskel på octanen i de forskellige lande, på den måde stiller de tændingen på dem, så de går ordtenligt... På de fleste værksteder kan du få afvide hvorfor en af ledningerne der vil sænke din tænding... :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: GABA?
Indlæg: 28 maj 2004, 16:34 
Hej Gaba... Godt nok ikke lige ang dit spørgsmål, men så du havde sierra med turbo... Vil gerne igang med samme projekt. Så du har ikke lidt billeder, eller info om hvad dele du har brugt og sådan? :-) Det ville sgu lige hjælpe mig igang...

Mvh Jack F


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2004, 22:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Et lille fif kunne være at du kunne mindske afstanden på dine tændrør fra 0,6 mm til 0,4 mm...det kunne evt godt hjælpe en smule...ellers ville jeg gennemgå hele tændingssystemet på din motor. Har selv oplevet noget lignende efter at have taget en bilvask med motorrens, hvilken gjorde at tænkablerne blev sure og lidt mørnede og så begynde den at tæningsbanke...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team