Opel c20xe. eftermontering af turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Henrik L
Opel c20xe. eftermontering af turbo
Hej er der nogen som har prøvet at montere turbo på sådan en kværn(2,0 16v)?????.
Jeg søger nogle gode råd, og viden om eventuelle problemer jeg kan løbe ind i.
Jeg har tænkt mig at skille motoren totalt af og smide nye stempler og lejre i. Hvilke komp. forhold skal jeg vælge????
Kan man trykke igennem luftmængdemåleren eller skal den sidde på sugesiden af turboen???
Hvilken størrelse turbo skal jeg vælge(2.0 16v) ?????
Håber på nogle gode svar.
På forhånd tak Henrik L
Jeg søger nogle gode råd, og viden om eventuelle problemer jeg kan løbe ind i.
Jeg har tænkt mig at skille motoren totalt af og smide nye stempler og lejre i. Hvilke komp. forhold skal jeg vælge????
Kan man trykke igennem luftmængdemåleren eller skal den sidde på sugesiden af turboen???
Hvilken størrelse turbo skal jeg vælge(2.0 16v) ?????
Håber på nogle gode svar.
På forhånd tak Henrik L
-
classicford
- Medlem
- Geografisk sted: østjylland
opel c20ex
Prøv at gå ind på www.opelpower.dk de ved alt om opelbiler.
Mvh. classicford
Mvh. classicford
"Its not how fast you can drive, its how you drive fast!"
- bmwmanden
- Medlem
- Geografisk sted: Vejle
Hej
Du kan jo starte med at anskaffe dig en turbomotor af samme model fra en calibra. Den har en rimelig stærk indmad(stempler osv.) og også det rette kompressionsforhold. Sådan en motor kan du vel få for en 12-13.000 kr. Så kan du sætte en T3/T4<---(det er én turbo der hedder det) turbo på, større intercooler og evt programerbar motorstyring, så skulle de første 300 hk være hjemme. Hvis du vil gå højere endnu, kan du skifte dyser og sænke kompressionen lidt, så kan du med samme turbo komme op på 350 hk. Dog skal du jo også have anskaffet dig en bedre kobling så den kan holde til de Nm motoren får. Gearkasse og differantiale tør jeg ikke sige noget om, så meget kender jeg ikke til lige netop denne model...
Du kan jo starte med at anskaffe dig en turbomotor af samme model fra en calibra. Den har en rimelig stærk indmad(stempler osv.) og også det rette kompressionsforhold. Sådan en motor kan du vel få for en 12-13.000 kr. Så kan du sætte en T3/T4<---(det er én turbo der hedder det) turbo på, større intercooler og evt programerbar motorstyring, så skulle de første 300 hk være hjemme. Hvis du vil gå højere endnu, kan du skifte dyser og sænke kompressionen lidt, så kan du med samme turbo komme op på 350 hk. Dog skal du jo også have anskaffet dig en bedre kobling så den kan holde til de Nm motoren får. Gearkasse og differantiale tør jeg ikke sige noget om, så meget kender jeg ikke til lige netop denne model...
BMW ---> Best Motor in the World!
-
Henrik L
-
Gæst
- bmwmanden
- Medlem
- Geografisk sted: Vejle
-
Anders
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Esbjerg