Opel c20xe. eftermontering af turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Henrik L

Opel c20xe. eftermontering af turbo

#1 Indlæg af Henrik L »

Hej er der nogen som har prøvet at montere turbo på sådan en kværn(2,0 16v)?????.
Jeg søger nogle gode råd, og viden om eventuelle problemer jeg kan løbe ind i.
Jeg har tænkt mig at skille motoren totalt af og smide nye stempler og lejre i. Hvilke komp. forhold skal jeg vælge????
Kan man trykke igennem luftmængdemåleren eller skal den sidde på sugesiden af turboen???
Hvilken størrelse turbo skal jeg vælge(2.0 16v) ?????

Håber på nogle gode svar.
På forhånd tak Henrik L
classicford
Medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 30 aug 2003, 17:44
Geografisk sted: østjylland

opel c20ex

#2 Indlæg af classicford »

Prøv at gå ind på www.opelpower.dk de ved alt om opelbiler.
Mvh. classicford
"Its not how fast you can drive, its how you drive fast!"
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#3 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Du kan jo starte med at anskaffe dig en turbomotor af samme model fra en calibra. Den har en rimelig stærk indmad(stempler osv.) og også det rette kompressionsforhold. Sådan en motor kan du vel få for en 12-13.000 kr. Så kan du sætte en T3/T4<---(det er én turbo der hedder det) turbo på, større intercooler og evt programerbar motorstyring, så skulle de første 300 hk være hjemme. Hvis du vil gå højere endnu, kan du skifte dyser og sænke kompressionen lidt, så kan du med samme turbo komme op på 350 hk. Dog skal du jo også have anskaffet dig en bedre kobling så den kan holde til de Nm motoren får. Gearkasse og differantiale tør jeg ikke sige noget om, så meget kender jeg ikke til lige netop denne model...
BMW ---> Best Motor in the World!
Henrik L

#4 Indlæg af Henrik L »

Hejsa. det var også min første tanke det med motoren fra en calibra. Men efter hvad jeg har hørt så er de svære at får fat i og pisse dyre. Og så er der jo også lige det problem med afgiften. Så jeg har besluttet mig for at lave en turbomotor selv.
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#5 Indlæg af Anders »

Jeg har mont. netop lige den motor og kører med den stadig. Så hvis du har nogle spørsmål så bare skyd :wink:
min komp. er på 7,5:1

mvh Anders
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

For det første behøver du ikk lave særlig meget på en standard c20let, for at nå 300hk(med standard turbo). Og du behøver da slet ikke investerer i en t3 eller t4 for at nå 350hk, du kan få turbo ladere på standard udstød manifold der er god for 400 hk
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#7 Indlæg af Buus »

Anders skrev:Jeg har mont. netop lige den motor og kører med den stadig. Så hvis du har nogle spørsmål så bare skyd :wink:
min komp. er på 7,5:1

mvh Anders


Hvordan er du kommet ned på en kompression på 7,5:1??
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#8 Indlæg af bmwmanden »

Hmm ja det er jo lidt nogen bøvl det med afgiften...så er der jo næsten ikke andet at gøre end enten at få fire smedestempler, eller drje de gamle af, og sænke kompressionen lidt så højt ladetryk er muligt. Hvor mange hk vil du egentlig gerne op på???
BMW ---> Best Motor in the World!
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#9 Indlæg af Anders »

Buus skrev:
Anders skrev:Jeg har mont. netop lige den motor og kører med den stadig. Så hvis du har nogle spørsmål så bare skyd :wink:
min komp. er på 7,5:1

mvh Anders


Hvordan er du kommet ned på en kompression på 7,5:1??


Andre stempler der er drejet

mvh Anders
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#10 Indlæg af Anders »

Jeg kører med den org. calibra turbo. Du skal suge igennem luftmassemåleren

mvh Anders
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Besvar