Ang. dyse størrelse?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HellRaizher
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Geografisk sted: Sjælland.

Ang. dyse størrelse?

#1 Indlæg af HellRaizher »

Ifølge regnemaskinerne her på siden så skulle 4 stk 250cm3 dyser være nok til ca. 180 -200 hk.
En Toyota Carina II 2.0 med 3SFE motor køre med 4 stk 250cm3 dyser i forvejen men har kun 121 hk. Er standard dyser så store nok til at kunne klare helt på til de 180-200 hk? Er det kun et spørgsmål om at hæve benzin trykket nok?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

At dyserne under støtter op til 250 hk og motoren kun yder 150 hk. er i sidste ende kun et programmerings problem. Hvis man hæver trykket således at dysserne kan levere de 250 hk med en standart ecu vil motoren sansyligvis drukne i benzin.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HellRaizher
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Geografisk sted: Sjælland.

#3 Indlæg af HellRaizher »

Okey... det kan godt være jeg glemte at beskrive det godt nok.
Ved efter montering af turbo på en motor skal der noget mere benzin til.
Og standard dyserne på den motor jeg snakker om kan levere op til 250cm3 hvilket skulle være nok til ca. 180-200 hk.
Det burde være muligt med en ladetryks variabel benzintryks regulator at få nok igennem dyserne når de er så store i forvejen, så blandingen ikke bliver for mager ved ladetryk, eller tager jeg fejl?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Det lyder rimeligt fornuftigt men trær mindst 10% fra maks. ydelsen da en turbomotor kræver mere benzin for at få lortet til at holde.

Det med at hæve trykket iforhold til ladetrykket der vil jeg kun sige god fornøjelse da det kræver meget eksperimentering og en god tegnebog hvis det går galt. Jeg har selv prøvet det, og vil stærkt anbefale en programmer bar ECU.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Kim Frederiksen
Senior Medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:13
Geografisk sted: København

#5 Indlæg af Kim Frederiksen »

jeg vil også råde dig til i det mindste bare at købe en SMT6'er og smide i den!! så du kan få den mappet HELT 100% ind! ellers holder din motor ikke 3 måneder! :(

link til scantune, der forhandler SMT6 : http://www.scantune.dk
-- If it has wheels, I can race it --
HellRaizher
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Geografisk sted: Sjælland.

#6 Indlæg af HellRaizher »

Jeg har overvejet SMT6, men....

Hvor svært eller nemt er det at programere SMT6?
Skal der takt hjul til SMT6 eller kan den virke uden?
Hvor mange ekstra ting skal laves for at kunne bruge det?
Besvar