Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 11:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 jan 2004, 20:01 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sjælland.
Ifølge regnemaskinerne her på siden så skulle 4 stk 250cm3 dyser være nok til ca. 180 -200 hk.
En Toyota Carina II 2.0 med 3SFE motor køre med 4 stk 250cm3 dyser i forvejen men har kun 121 hk. Er standard dyser så store nok til at kunne klare helt på til de 180-200 hk? Er det kun et spørgsmål om at hæve benzin trykket nok?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2004, 20:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
At dyserne under støtter op til 250 hk og motoren kun yder 150 hk. er i sidste ende kun et programmerings problem. Hvis man hæver trykket således at dysserne kan levere de 250 hk med en standart ecu vil motoren sansyligvis drukne i benzin.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2004, 20:11 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sjælland.
Okey... det kan godt være jeg glemte at beskrive det godt nok.
Ved efter montering af turbo på en motor skal der noget mere benzin til.
Og standard dyserne på den motor jeg snakker om kan levere op til 250cm3 hvilket skulle være nok til ca. 180-200 hk.
Det burde være muligt med en ladetryks variabel benzintryks regulator at få nok igennem dyserne når de er så store i forvejen, så blandingen ikke bliver for mager ved ladetryk, eller tager jeg fejl?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2004, 20:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det lyder rimeligt fornuftigt men trær mindst 10% fra maks. ydelsen da en turbomotor kræver mere benzin for at få lortet til at holde.

Det med at hæve trykket iforhold til ladetrykket der vil jeg kun sige god fornøjelse da det kræver meget eksperimentering og en god tegnebog hvis det går galt. Jeg har selv prøvet det, og vil stærkt anbefale en programmer bar ECU.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004, 00:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 13:13
Indlæg: 255
Geografisk sted: København
jeg vil også råde dig til i det mindste bare at købe en SMT6'er og smide i den!! så du kan få den mappet HELT 100% ind! ellers holder din motor ikke 3 måneder! :(

link til scantune, der forhandler SMT6 : http://www.scantune.dk

_________________
-- If it has wheels, I can race it --


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2004, 01:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sjælland.
Jeg har overvejet SMT6, men....

Hvor svært eller nemt er det at programere SMT6?
Skal der takt hjul til SMT6 eller kan den virke uden?
Hvor mange ekstra ting skal laves for at kunne bruge det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team