Hvor finder jeg den her Actuator?
Redaktør: Moderatorer
-
HellRaizher
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
- Geografisk sted: Sjælland.
Hvor finder jeg den her Actuator?
Jeg skal bruge en actuator som åbner allerede ved 0.2 bar.
Den mindste som er vist på HKS (K-Power) hjemmeside er på 0.41.
Det er lidt for højt.
Hvor finder jeg en på 0.2 som kan sidde på en Garret T03?
Er der nogen bestemte STD biler der køre med 0.2 fra fabrikken?
Den mindste som er vist på HKS (K-Power) hjemmeside er på 0.41.
Det er lidt for højt.
Hvor finder jeg en på 0.2 som kan sidde på en Garret T03?
Er der nogen bestemte STD biler der køre med 0.2 fra fabrikken?
-
HellRaizher
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
- Geografisk sted: Sjælland.
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
vil det sige i/du ikke ved om der er brug for 0,2 i ladetryk? nu skal måske i/du tænke over om det er en opgave (for stor opgave) for dig/jer, hvis det er umuligt at sætte en fjeder på eller flytte aktivatordåsen! hvad er høj komp. ? er der i den del af landet hvor du/i bor ikke mulighed for at købe andet end RUSSISK BENZIN?? har kenskab til motor med 11-1 i komp. der kørte op til 0,4 på 95 oktan, uden nogen problemer. lav nu turbo sættet først, se så hvad der kan lade sig gøre af ladetryk! dette er blot et råd. MVH. søren
-
HellRaizher
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
- Geografisk sted: Sjælland.
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
En hjælpefjeder, der 'trykker' sammen med manifold-trykket i aktuatorens fjeder er nok det han mener. Du monterer den således, at den trækker/trykker i aktuatorens normale åbningsretning. Problemet med denne løsning er, at det er svært at få fjederen fastgjort forsvarligt på aktuatorarmen eller til WG'ens arm.
Du kan købe justerbare aktuatorer hos næsten alle tunings-bikse. Den skal kunne skilles ad. Hvis den ikke standard kan gå ned til 0,2bar, så kan du bruge ildhøvlen og tage en rynke af fjederen indeni, indtil den kommer derned, eller simpelthen montere en anden fjeder, der giver dig det ønskede tryk.
Jeg beklager selvfølgelig for Iqs's noget flabede facon. Når man har rodet med tuning længe, er der ting der virker banalt - bare roligt vi har alle været der.
Hyg dig med det.
Nolan
Du kan købe justerbare aktuatorer hos næsten alle tunings-bikse. Den skal kunne skilles ad. Hvis den ikke standard kan gå ned til 0,2bar, så kan du bruge ildhøvlen og tage en rynke af fjederen indeni, indtil den kommer derned, eller simpelthen montere en anden fjeder, der giver dig det ønskede tryk.
Jeg beklager selvfølgelig for Iqs's noget flabede facon. Når man har rodet med tuning længe, er der ting der virker banalt - bare roligt vi har alle været der.
Hyg dig med det.
Nolan
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
bo skrev:er det ikk muligt at løsne bolten på den der 0,4bar aktuator, så den kommer ned på 0,2? jeg vil tro at det er 6-8 omgange den skal drejes så.
Nej, det kan normalt ikke lade sig gøre!
I actuatoren sidder en fjeder, som i dette tilfælde skal ha' et tryk på 0,41 bar for at blive "klemt" sammen, derfor hjælper det ikke at løsne bolten mere. Du kan muligvis skille den ad, og skifte fjederen til en blødere.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
det er en ualmindelig KLOG fjeder du beskriver der! prøv at lægge mærke til om det du beskriver her, er det der sker i virkeligheden? (på en bil uden elektronisk ladetryksstyrring) hvordan går det med motoren der skulle køre med max 0,2 ladetryk? er den lavet ? banker den ved 0,3? mærkeligt at ingen std. turbobil kører med så lavt ladetryk så man kunne tage aktivator dåsen derfra? MED FLABET HILSEN SØREN! PS. at svare
-
HellRaizher
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
- Geografisk sted: Sjælland.