Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 16:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 jan 2004, 21:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sjælland.
Jeg skal bruge en actuator som åbner allerede ved 0.2 bar.

Den mindste som er vist på HKS (K-Power) hjemmeside er på 0.41.
Det er lidt for højt.

Hvor finder jeg en på 0.2 som kan sidde på en Garret T03?

Er der nogen bestemte STD biler der køre med 0.2 fra fabrikken?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2004, 06:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
sæt en udvendig hjælpefjeder på. eller lad vær med at montere nogen aktivator! hvad er grunden til ladetrykket ikke må være højere? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2004, 07:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sjælland.
Vi er ved at sætte turbo på en bil med ret høj kompression.

Forklar lige den hjælpe fjeder lidt mere :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2004, 15:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
vil det sige i/du ikke ved om der er brug for 0,2 i ladetryk? nu skal måske i/du tænke over om det er en opgave (for stor opgave) for dig/jer, hvis det er umuligt at sætte en fjeder på eller flytte aktivatordåsen! hvad er høj komp. ? er der i den del af landet hvor du/i bor ikke mulighed for at købe andet end RUSSISK BENZIN?? har kenskab til motor med 11-1 i komp. der kørte op til 0,4 på 95 oktan, uden nogen problemer. lav nu turbo sættet først, se så hvad der kan lade sig gøre af ladetryk! dette er blot et råd. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2004, 16:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sjælland.
I stedet for at kretisere folk så prøv at være LIDT mere konstruktiv. Jeg spurgte om en forklaring af dit forslag (Hvilket lyder som stor fusk). Men hvis opgaven er "for stor" for dig så lad være! :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2004, 22:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
En hjælpefjeder, der 'trykker' sammen med manifold-trykket i aktuatorens fjeder er nok det han mener. Du monterer den således, at den trækker/trykker i aktuatorens normale åbningsretning. Problemet med denne løsning er, at det er svært at få fjederen fastgjort forsvarligt på aktuatorarmen eller til WG'ens arm.

Du kan købe justerbare aktuatorer hos næsten alle tunings-bikse. Den skal kunne skilles ad. Hvis den ikke standard kan gå ned til 0,2bar, så kan du bruge ildhøvlen og tage en rynke af fjederen indeni, indtil den kommer derned, eller simpelthen montere en anden fjeder, der giver dig det ønskede tryk.

Jeg beklager selvfølgelig for Iqs's noget flabede facon. Når man har rodet med tuning længe, er der ting der virker banalt - bare roligt vi har alle været der.

;-)

Hyg dig med det.

Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2004, 07:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 aug 2003, 10:35
Indlæg: 63
er det ikk muligt at løsne bolten på den der 0,4bar aktuator, så den kommer ned på 0,2? jeg vil tro at det er 6-8 omgange den skal drejes så.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 00:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
bo skrev:
er det ikk muligt at løsne bolten på den der 0,4bar aktuator, så den kommer ned på 0,2? jeg vil tro at det er 6-8 omgange den skal drejes så.


Nej, det kan normalt ikke lade sig gøre!
I actuatoren sidder en fjeder, som i dette tilfælde skal ha' et tryk på 0,41 bar for at blive "klemt" sammen, derfor hjælper det ikke at løsne bolten mere. Du kan muligvis skille den ad, og skifte fjederen til en blødere.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 19:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er en ualmindelig KLOG fjeder du beskriver der! prøv at lægge mærke til om det du beskriver her, er det der sker i virkeligheden? (på en bil uden elektronisk ladetryksstyrring) hvordan går det med motoren der skulle køre med max 0,2 ladetryk? er den lavet ? banker den ved 0,3? mærkeligt at ingen std. turbobil kører med så lavt ladetryk så man kunne tage aktivator dåsen derfra? MED FLABET HILSEN SØREN! PS. at svare


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2004, 20:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2004, 18:06
Indlæg: 54
Geografisk sted: Sjælland.
Ja, den banker ved 0,3 så den skal ikke højere op. Den køre fint med ca. 15% flere heste. Vi fik justeret trykket ind så det passer fint. Men når du en dag lære lidt mere om turbo'er så kom igen Søren. Med flabet hilsen her fra... (Fatter ikke at folk kan være så ignorente!)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team