SYN

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
saxo26
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05 okt 2003, 15:52
Kontakt:

SYN

#1 Indlæg af saxo26 »

Hej jeg har en saxo 100hk et jeg tænkte på,jeg må jo gerne sætte en større motor i så længe jeg holde mig inden for de 20%,Fint så sætter jeg en 120hk i,MEN hvordan vil de kunne se at jeg har smækket en knast i den 120hk el bare lavet noget ved den motor så den har mere end 120hk,hvordan vil de kunne kontrollere det??ville de kunne se de på co2 udslip el ville de hvis de er usikker på at den har mere end de 120hk forlange en rulletest som man skal komme med igen el hvordan fungere det???
håber i kan give mig nogle seriøse svar.. :roll:
mvh henrik
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Det med HKene afgør de primært på mistanke og om den trækker som en gal når de tester bilen. Man kan jo ret nemt afgøre om en bil har 100 eller 180hk at gøre med, og så bliver de lidt nærgående.(kan blive det)

Hvis bilen så ovenikøbet har en for høj CO så er der jo grund til at grave lidt dybere, og så kan du have et problem.

De kan ikke afgøre om bilen har 100 eller 130hk blot på trækket, så hvis du har gjort dit arbejde godt og gennemført, så den kan holde en god måling i bla CO, så sker der ofte ikke noget hvis alt er usynligt. Lidt anderledes er det hvis der er mokket en T04 på siden, motoren ruller 200rpm i tomgang, og truer med at rykke forenden af bilen når bilinspektøren trykker den af ;-)
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

LoL

#3 Indlæg af JensGT500 »

HenrikGM skrev: så hvis du har gjort dit arbejde godt og gennemført, så den kan holde en god måling i bla CO, så sker der ofte ikke noget hvis alt er usynligt. Lidt anderledes er det hvis der er mokket en T04 på siden, motoren ruller 200rpm i tomgang, og truer med at rykke forenden af bilen når bilinspektøren trykker den af ;-)


*LOL* *LOL* JensRS :wink: 500
/Jens
saxo26
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05 okt 2003, 15:52
Kontakt:

SYN

#4 Indlæg af saxo26 »

:D ha ha hvor var det godt skr og tak for svaret he he..kan stadig grine af det du skr til sidst -g-
henrik
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#5 Indlæg af Yugo Turbo »

:lol: :lol: :lol: hvor plat er det lige man føler sig når man sidder alene og griner af en computer skærm? :lol:
Brap brap brap...
Billede
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

Yugo Turbo skrev::lol: :lol: :lol: hvor plat er det lige man føler sig når man sidder alene og griner af en computer skærm? :lol:

du må da være dum hvis du ikke fatter hvad de skr :lol: :lol: ,det er ik skærmen men det de skr :lol: :lol: :lol:
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

bør :!:
Brap brap brap...
Billede
Gæst

Re: SYN

#8 Indlæg af Gæst »

saxo26 skrev:Hej jeg har en saxo 100hk et jeg tænkte på,jeg må jo gerne sætte en større motor i så længe jeg holde mig inden for de 20%,Fint så sætter jeg en 120hk i,MEN hvordan vil de kunne se at jeg har smækket en knast i den 120hk el bare lavet noget ved den motor så den har mere end 120hk,hvordan vil de kunne kontrollere det??ville de kunne se de på co2 udslip el ville de hvis de er usikker på at den har mere end de 120hk forlange en rulletest som man skal komme med igen el hvordan fungere det???
håber i kan give mig nogle seriøse svar.. :roll:
mvh henrik



Måske får du den synet men den er jo ikke lovlig, og er den ikke lolig gælder din forsikring ikke. jeg synes det er moralsk forkasteligt at køre i en bil som er voldtunet uden at få det godkendt hvad har i tænkt jer at gøre den dag i køre galt og forsikringen finder ud af at jeres bil ikke er lovlig.
too much NOZ
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 sep 2003, 19:48
Geografisk sted: falster/KBH SV

Re: SYN

#9 Indlæg af too much NOZ »

Anonymous skrev:
saxo26 skrev:Hej jeg har en saxo 100hk et jeg tænkte på,jeg må jo gerne sætte en større motor i så længe jeg holde mig inden for de 20%,Fint så sætter jeg en 120hk i,MEN hvordan vil de kunne se at jeg har smækket en knast i den 120hk el bare lavet noget ved den motor så den har mere end 120hk,hvordan vil de kunne kontrollere det??ville de kunne se de på co2 udslip el ville de hvis de er usikker på at den har mere end de 120hk forlange en rulletest som man skal komme med igen el hvordan fungere det???
håber i kan give mig nogle seriøse svar.. :roll:
mvh henrik



Måske får du den synet men den er jo ikke lovlig, og er den ikke lolig gælder din forsikring ikke. jeg synes det er moralsk forkasteligt at køre i en bil som er voldtunet uden at få det godkendt hvad har i tænkt jer at gøre den dag i køre galt og forsikringen finder ud af at jeres bil ikke er lovlig.


håber på at man dør a det... ellers finder man ud a d til den tid... sys klart at man skal ha det sjovt mens man kan (men aldrig på bekostning af andre meneskers liv!!!), men lever jo kun en gang!!! det er jo ik alle der har 500.000 spir til at betale afgift med, når man lige har brugt 100.000 kilo på mors escort og samtidig er i lære på den lokale tankstation... lorte land!!!
<-------my car------POWERED BY K.O.C.
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Transitfar »

Hvad kan man blive udlært til på en tankstation?? Dæktrykskontrollør??
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar