Placering af lambda..
Redaktør: Moderatorer
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
Placering af lambda..
Er nød til at flytte min lambdasonde pga pladsmangel..
Hvad er bedst.. at placere den i manifoldet lige før turboen...
Eller i forrøret lige efter Turbo/Wastegate..??
Kan varmen blive for høj i manifoldet og brænde sonden af... ??
Hvad er bedst.. at placere den i manifoldet lige før turboen...
Eller i forrøret lige efter Turbo/Wastegate..??
Kan varmen blive for høj i manifoldet og brænde sonden af... ??
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
både-og fordi fordelen ved at sætte den i manifoldet er at den er hurtigst muligt oppe på drift temp.
men den ødelægger lidt det flow der ellers ville være i manifoldet
... og sætter man den efter bliver den ikke lige så hurtigt varm
men den forstyrre ikke manifold flowet
......
jeg ved bare ikke ikke om det er flueknepperi
i praksis i forhold til teorien
men jeg ville nok mont den efter møllen for så vil sondens egen opvarmning selv sætte fut i temperaturen..... håber det hjælper lidt......
jeg ved bare ikke ikke om det er flueknepperi
men jeg ville nok mont den efter møllen for så vil sondens egen opvarmning selv sætte fut i temperaturen..... håber det hjælper lidt......
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Efter!!! helt sikkert. TINASMARTIN har fadt i noget. Det med at den bliver langtsommerer varm... Det er måske rigtigt nok, men glem alt om det. Køb en sonde med varme i evt. det hjælper lidt på det. Og dessuden tager din styrboks først hensyn til lamdasonden når dit kølvand har nået en fastsadt temperatur. f.eks 70 grader. Og der er sonden helt sikket varm nok... Men ryk den ikke ret langt ned i udstødningen!
v/h christian
v/h christian
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
har en benzinblandingsmåler i min bil, den skal sidde ca 10 cm efter turboen. der er der et delvist pulserende signal, hvor det bliver mere jævnt når du kommer længere væk fra turboen. så hvilket signal ønsker du? og til hvad? næsten alle sonder er med varme og skal bare ha 12v. dem fra bosch jeg har set har fire ledninger. de to hvide er varme i sonden og de to andre er signalet... go arbejdslyst 
Brap brap brap...


-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Yugo Turbo skrev:dem fra bosch jeg har set har fire ledninger. de to hvide er varme i sonden og de to andre er signalet... go arbejdslyst
ikke helt rigtigt de 2 hvide er til varme "rigtigt"
men de 2 andre er ikke begge til signal (direkte)den ene er stel til sonden og den anden er signal......
man har kun een ledning med signal
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvorfor SKAL den tages på motoren den bliver jo alligevel taget indirekte på motoren gennem udstødningen..... ligesom en gammel ,øhh hvad var det for en.. jo en ford eller opel tror jeg, der ikke har opvarmning eller direkte stel i sonden der er nemligt kun een ledning fra sonden af til boksen...... peugeot'erne køre også med stel gennem udstødningen der sidder et stel kabel under bilen ud til det/den spændebånd/clamps der samler udstødningen.....Finn Tolstrup Pedersen skrev:Damborg husk at stel SKAL tages paa motor.
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk