Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2003, 21:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Er nød til at flytte min lambdasonde pga pladsmangel..

Hvad er bedst.. at placere den i manifoldet lige før turboen...

Eller i forrøret lige efter Turbo/Wastegate..??

Kan varmen blive for høj i manifoldet og brænde sonden af... ??

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2003, 21:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
både-og fordi fordelen ved at sætte den i manifoldet er at den er hurtigst muligt oppe på drift temp. :lol: men den ødelægger lidt det flow der ellers ville være i manifoldet :? ... og sætter man den efter bliver den ikke lige så hurtigt varm :( men den forstyrre ikke manifold flowet :twisted: ......
jeg ved bare ikke ikke om det er flueknepperi :wink: i praksis i forhold til teorien
men jeg ville nok mont den efter møllen for så vil sondens egen opvarmning selv sætte fut i temperaturen..... håber det hjælper lidt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2003, 21:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Efter!!! helt sikkert. TINASMARTIN har fadt i noget. Det med at den bliver langtsommerer varm... Det er måske rigtigt nok, men glem alt om det. Køb en sonde med varme i evt. det hjælper lidt på det. Og dessuden tager din styrboks først hensyn til lamdasonden når dit kølvand har nået en fastsadt temperatur. f.eks 70 grader. Og der er sonden helt sikket varm nok... Men ryk den ikke ret langt ned i udstødningen!

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2003, 22:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
har en benzinblandingsmåler i min bil, den skal sidde ca 10 cm efter turboen. der er der et delvist pulserende signal, hvor det bliver mere jævnt når du kommer længere væk fra turboen. så hvilket signal ønsker du? og til hvad? næsten alle sonder er med varme og skal bare ha 12v. dem fra bosch jeg har set har fire ledninger. de to hvide er varme i sonden og de to andre er signalet... go arbejdslyst :)

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2003, 15:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Damborg den skal saette lige efter turbo.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2003, 20:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Yugo Turbo skrev:
dem fra bosch jeg har set har fire ledninger. de to hvide er varme i sonden og de to andre er signalet... go arbejdslyst :)


ikke helt rigtigt de 2 hvide er til varme "rigtigt"
men de 2 andre er ikke begge til signal (direkte)den ene er stel til sonden og den anden er signal......
man har kun een ledning med signal :lol:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 10:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
uden stel - intet signal... defor kalder jeg de to andre for de signal givende.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 18:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Uden stel... Kan nogle trække stel gennem udstødningen..

Derfor.. Signal på KUN en Ledning

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 sep 2003, 12:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Damborg husk at stel SKAL tages paa motor.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 sep 2003, 12:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Damborg husk at stel SKAL tages paa motor.
hvorfor SKAL den tages på motoren den bliver jo alligevel taget indirekte på motoren gennem udstødningen..... ligesom en gammel ,øhh hvad var det for en.. jo en ford eller opel tror jeg, der ikke har opvarmning eller direkte stel i sonden der er nemligt kun een ledning fra sonden af til boksen...... peugeot'erne køre også med stel gennem udstødningen der sidder et stel kabel under bilen ud til det/den spændebånd/clamps der samler udstødningen.....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 91 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team