cossi med knaster

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
møffe

cossi med knaster

#1 Indlæg af møffe »

hvor meget giver et par knaster på en cossi rwd eller giver de overhovedet noget at hente på en "standart"yb205 blok.
sniffer

hmmm

#2 Indlæg af sniffer »

hvor meget styr har du på den cossi siden du spør om sådan noget ..
205 blokken kan da nemt klare 400hk og mere ...
Hvorfor begynde at rode i knaste når du kan chippe den til en del flere hk sammen med andre små ting der er da ca 340 hk for rimelige penge ...
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#3 Indlæg af Nolan »

Lad nu være med at sparke til manden, sniffer.......

Dog har du ret. Der er en del at hente v. en chipning uden at bekymre sig om knaster, topstykke o.l.

Møffe:
Glem knasterne til du har udnyttet det potentiale der allerede er tilstede i YBB'eren.

;-)

/Nolan
AV

knaster & turbo ?

#4 Indlæg af AV »

Jeg troede iøvrigt at skarpe knaster og turbo var en meget dårlig
kombination ?
møffe

#5 Indlæg af møffe »

jeg har ikke købt en cossi endnu.den er dog bestilt.men planen er at få max hk(under 300hk)ved min ladetryg.jeg er ikke professor i turbobiler.så min ide er.piper bp285 fastroad knaster.rs 500 intercooler.silikone slanger.bearbejdet top.wastegate og en dims mere jeg ikke kan stave til.og så regner jeg med en indruldning på feldt.og så en 260-280 hk ved ca 0.85 bar og jeg ved at toppakningen skal skiftes til en GRB A.er det helt urealistisk eller er det ca det det giver.det er bare for at få en glad motor og ikke en som så mange andre.+at så er der jo mugligheder der efter.
møffe

#6 Indlæg af møffe »

jeg har ikke købt en cossi endnu.den er dog bestilt.men planen er at få max hk(under 300hk)ved min ladetryg.jeg er ikke professor i turbobiler.så min ide er.piper bp285 fastroad knaster.rs 500 intercooler.silikone slanger.bearbejdet top.wastegate og en dims mere jeg ikke kan stave til.og så regner jeg med en indruldning på feldt.og så en 260-280 hk ved ca 0.85 bar og jeg ved at toppakningen skal skiftes til en GRB A.er det helt urealistisk eller er det ca det det giver.det er bare for at få en glad motor og ikke en som så mange andre.+at så er der jo mugligheder der efter.
Morten TN
Junior Medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 08 jul 2003, 23:39

#7 Indlæg af Morten TN »

Knastaksler med længere åbningstider behøver nødvendigvis ikke være dårlige for en trykladet motor. Men det kan blive et problem hvis der er stort "overlap" på inds. og udst., fordi modtrykket i udst.manifolden er højere end ladetrykket og derfor nemt bliver trykket tilbage i forbrændingkammeret. Et højere løft på knasten giver dog også noget på en trykladet motor. Men køber du hos en velkendt fabrikant (som f.eks. piper) så tror jeg ikke det kan gå helt galt :-)
Mvh
Morten
Besvar