Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 21:04

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
hvor meget giver et par knaster på en cossi rwd eller giver de overhovedet noget at hente på en "standart"yb205 blok.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: hmmm
hvor meget styr har du på den cossi siden du spør om sådan noget ..
205 blokken kan da nemt klare 400hk og mere ...
Hvorfor begynde at rode i knaste når du kan chippe den til en del flere hk sammen med andre små ting der er da ca 340 hk for rimelige penge ...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Lad nu være med at sparke til manden, sniffer.......

Dog har du ret. Der er en del at hente v. en chipning uden at bekymre sig om knaster, topstykke o.l.

Møffe:
Glem knasterne til du har udnyttet det potentiale der allerede er tilstede i YBB'eren.

;-)

/Nolan

Jeg troede iøvrigt at skarpe knaster og turbo var en meget dårlig
kombination ?

Titel:
jeg har ikke købt en cossi endnu.den er dog bestilt.men planen er at få max hk(under 300hk)ved min ladetryg.jeg er ikke professor i turbobiler.så min ide er.piper bp285 fastroad knaster.rs 500 intercooler.silikone slanger.bearbejdet top.wastegate og en dims mere jeg ikke kan stave til.og så regner jeg med en indruldning på feldt.og så en 260-280 hk ved ca 0.85 bar og jeg ved at toppakningen skal skiftes til en GRB A.er det helt urealistisk eller er det ca det det giver.det er bare for at få en glad motor og ikke en som så mange andre.+at så er der jo mugligheder der efter.

Titel:
jeg har ikke købt en cossi endnu.den er dog bestilt.men planen er at få max hk(under 300hk)ved min ladetryg.jeg er ikke professor i turbobiler.så min ide er.piper bp285 fastroad knaster.rs 500 intercooler.silikone slanger.bearbejdet top.wastegate og en dims mere jeg ikke kan stave til.og så regner jeg med en indruldning på feldt.og så en 260-280 hk ved ca 0.85 bar og jeg ved at toppakningen skal skiftes til en GRB A.er det helt urealistisk eller er det ca det det giver.det er bare for at få en glad motor og ikke en som så mange andre.+at så er der jo mugligheder der efter.

Titel:
Junior Medlem

Knastaksler med længere åbningstider behøver nødvendigvis ikke være dårlige for en trykladet motor. Men det kan blive et problem hvis der er stort "overlap" på inds. og udst., fordi modtrykket i udst.manifolden er højere end ladetrykket og derfor nemt bliver trykket tilbage i forbrændingkammeret. Et højere løft på knasten giver dog også noget på en trykladet motor. Men køber du hos en velkendt fabrikant (som f.eks. piper) så tror jeg ikke det kan gå helt galt :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time