Megasquirt, nu også med tænding....!
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
Megasquirt, nu også med tænding....!
Så kom den skisme alligevel!
Megasquirt er nu modificeret af en svensker, der har ofret tomgangsstyringen og indbygget et tændingsmap istedet. Det kører på helt std hardware, så alle kan være med på det originale print. Det er ren software, og dette har så betydet at man har ofret tomgangsstyringen, og istedet kører med bosch´s "drejeskivemotortomgangsventil"(hvad heder det bæst??)
Se denne:
MS.http://autos.groups.yahoo.com/group/megasquirtnspark/
Der såmend lovende ud, og det virker på en saab, men hvordan der er at få til at køre ved jeg ikke...endnu!
Megasquirt er nu modificeret af en svensker, der har ofret tomgangsstyringen og indbygget et tændingsmap istedet. Det kører på helt std hardware, så alle kan være med på det originale print. Det er ren software, og dette har så betydet at man har ofret tomgangsstyringen, og istedet kører med bosch´s "drejeskivemotortomgangsventil"(hvad heder det bæst??)
Se denne:
MS.http://autos.groups.yahoo.com/group/megasquirtnspark/
Der såmend lovende ud, og det virker på en saab, men hvordan der er at få til at køre ved jeg ikke...endnu!
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Har godt lagt mærke til det, og så er der også kommet en MegaJolt Light Junior til at styre tændning, men der er vist et par bugs som skal rettes.
Dette er et er kun til at styretændning med, men kan godt bruges sammen med MS.
Filerne kan findes her : http://picasso.org/mjlJunior/source/mjlJunior.zip
som indeholder Code til tændning og tegninger til printet.
Så det kunne godt være at man skal komme igang med sin MS
Dette er et er kun til at styretændning med, men kan godt bruges sammen med MS.
Filerne kan findes her : http://picasso.org/mjlJunior/source/mjlJunior.zip
som indeholder Code til tændning og tegninger til printet.
Så det kunne godt være at man skal komme igang med sin MS
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
HenrikGM
Hvad skulle fordelen lige være ved absolut at lægge sig fast på Fords EDIS modul, udover at det koster spidsen af en jetjager??
Synes jo at det er noget sjovere når man kan bruge alm. hyldevare, der ikke koster alverden. Har enddog meget svært ved at se fidusen i at bruge EDIS, her i europa, hvor der er noget længere mellem de stumper end i USA.
Synes jo at det er noget sjovere når man kan bruge alm. hyldevare, der ikke koster alverden. Har enddog meget svært ved at se fidusen i at bruge EDIS, her i europa, hvor der er noget længere mellem de stumper end i USA.
-
Møller
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Megasquirt, nu også med tænding....!
HenrikGM skrev:..istedet kører med bosch´s "drejeskivemotortomgangsventil"(hvad heder det bæst??)
Den du tænker på ?
"The auxilary air valve acts as the choke for the fuel injection system. When the engine is cold, it bypasses extra air around the throttle plate, which is read as extra air flow by the ECU, which signals for additional fuel. While it is opened there will be an increase in RPM's. A bimetallic strip, activated by the temp of the housing, and an electrical heater coil, to prevent excessive operation of the auxilary air valve, control a rotating disc inside the chamber. The disc has a hole in it , and when, the hole lones up with the matching hole in the chamber, extra air is inducted into the engine. This ait bypasses the throttle plate. As the bimetallic strip heats up, it rotates the disc, gradually closing off the hole until all the air is passing into the engine through the main throttle passage. "
Vh. Anders, Uno under tryk..
-
Møller
- Medlem
- Indlæg: 103
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Hvad skulle fordelen lige være ved absolut at lægge sig fast på Fords EDIS modul, udover at det koster spidsen af en jetjager??
Hmmm, mener nu ikke at den er så dyr igen man kan jo altid finde den hos en hugger.
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
HenrikGM
Jeg har jaget lidt rundt efter sådan en fætter og har egentligt haft svært ved at finde dem til mindre end 1000dkr for det modul, og så er der jo ikke grund til at spare på motorstyringen, hvis tændingsmodulet alligevel skal koste en tusse i brugt!
Så hellere bygge det selv baseret på andet end "jolt" serien, og nøjes med 139dkr for et tændingsmodul.
Så hellere bygge det selv baseret på andet end "jolt" serien, og nøjes med 139dkr for et tændingsmodul.
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Det kan der så være noget om 
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
Gæst
Re: Megasquirt, nu også med tænding....!
Jammen dog! Det kunne jo gå hen og blive interresant det her. Men du ved altså intet om hvilke komponenter det i så fald skal køre med eller tilslutningen af det?
Her i uge 29 skal jeg til lykken så der har jeg ikke rigtig mulighed for at holde mig orinteret desværre...
v/h christian
Her i uge 29 skal jeg til lykken så der har jeg ikke rigtig mulighed for at holde mig orinteret desværre...
v/h christian