Luftmængdemåler før eller efter turbo!?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mad_man

Luftmængdemåler før eller efter turbo!?

#1 Indlæg af Mad_man »

Hvad gør man med luftmængdemåleren når man laver en turbo bil...
Altså så den suger igennem den eller sender tryk igennem den!?
Det er en opel 2.0e CIH motor...
www.scantune.dk

Re: Luftmængdemåler før eller efter turbo!?

#2 Indlæg af www.scantune.dk »

Din luftmængdemåler er af vane-typen, at trykke gennem den, vil gå fint den første måneds tid, men så vil der lægge sig en oliefilm på kulbanen. Det bedste er at suge. Brug evt en lmm fra en 3.0 og nogle større dyser. Husk at flytte fuldlast indikatoren i spjældkontakten til et lavere punkt.
/Per
Mad_Man

Re: Luftmængdemåler før eller efter turbo!?

#3 Indlæg af Mad_Man »

Nå oki.. jeg synes bare jeg havde set engang et sted, at der kom tryk igennem... Nå men.. Ja jeg har hørt at man oz kan bruge en lmm fra en eller anden bimmer!?? Hvad med dyserne!? Hvad kan jeg bruge der?, der passer så mit sprøjt!? Hvorfor flytter man fuldlast indikatoren i spjældkontakten til et lavere punkt!???
stefan

Re: Luftmængdemåler før eller efter turbo!?

#4 Indlæg af stefan »

prøv at se på opeltuners.com, der er lavet en ascona b 1,9 med turbo og L-jet. Her bliver der suget gennem luftmængdemåleren
www.scantune.dk

Re: Luftmængdemåler før eller efter turbo!?

#5 Indlæg af www.scantune.dk »

Du skal starte fuldlastindikationen tidligere, da den termiske belastning af stemplerne er større i forhold til spjældvinklen når der kommer tryk på.
Det er det der mange gange ødelægger en motor med eftermonteret turbo.
/Per.
Besvar