Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 apr 2003, 21:14 
Hvad gør man med luftmængdemåleren når man laver en turbo bil...
Altså så den suger igennem den eller sender tryk igennem den!?
Det er en opel 2.0e CIH motor...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 30 apr 2003, 22:08 
Din luftmængdemåler er af vane-typen, at trykke gennem den, vil gå fint den første måneds tid, men så vil der lægge sig en oliefilm på kulbanen. Det bedste er at suge. Brug evt en lmm fra en 3.0 og nogle større dyser. Husk at flytte fuldlast indikatoren i spjældkontakten til et lavere punkt.
/Per


Top
  
 
Indlæg: 01 maj 2003, 05:44 
Nå oki.. jeg synes bare jeg havde set engang et sted, at der kom tryk igennem... Nå men.. Ja jeg har hørt at man oz kan bruge en lmm fra en eller anden bimmer!?? Hvad med dyserne!? Hvad kan jeg bruge der?, der passer så mit sprøjt!? Hvorfor flytter man fuldlast indikatoren i spjældkontakten til et lavere punkt!???


Top
  
 
Indlæg: 01 maj 2003, 09:55 
prøv at se på opeltuners.com, der er lavet en ascona b 1,9 med turbo og L-jet. Her bliver der suget gennem luftmængdemåleren


Top
  
 
Indlæg: 02 maj 2003, 14:54 
Du skal starte fuldlastindikationen tidligere, da den termiske belastning af stemplerne er større i forhold til spjældvinklen når der kommer tryk på.
Det er det der mange gange ødelægger en motor med eftermonteret turbo.
/Per.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team