hej
Jeg har en gammel Ford Capri mk1 fra 1970, som jeg gerne vil sætte nogle Breyton fælge på. Problemet er at Caprien kører med 4*108, og at Breytons fælge er med 5*120!
Har snakket med Bigwheels om de havde en adapter jeg kunne bruge, men det havde de ikke til den konstellation. Det kunne f.eks. sagtens lade sig gøre fra 5*100 til 5*120.
Er der nogle der har nogle gode ideer til hvad der kan gøres? Har overvejet muligvis at skifte nav, men kan det lade sig gøre?
Mvh. Bjørn
fra 4*108 til 5*120
Redaktør: Moderatorer
- Lasse Kristensen
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: fra 4*108 til 5*120
Hej.
Hvis fælgen stadig produceres kan du kontakte firmaet og få dem til at lave et sæt med specielt nav der passer til dn Capri. Det er lidt dyrt men et relativt brugt trick i custom-kredse. Ellers mon ikke man kan få et specialfirma til at ændre navet.
M.v.H. Lasse Kristensen
Manta A 1970
Hvis fælgen stadig produceres kan du kontakte firmaet og få dem til at lave et sæt med specielt nav der passer til dn Capri. Det er lidt dyrt men et relativt brugt trick i custom-kredse. Ellers mon ikke man kan få et specialfirma til at ændre navet.
M.v.H. Lasse Kristensen
Manta A 1970
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen
-
Martin N Sørensen
Re: fra 4*108 til 5*120
Jeg er ved at få lavet et sæt nav og aksler om fra 6 huls til 5x130, og det er noget som du kan få næsten et hvilket som helst maskinfirma til !!, prisen svinger lidt i mellen en kasse øl og 1500 kr
;-)
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: fra 4*108 til 5*120
Lav et nyt forhjulsnav så er du samtidigt sluppet af med problemet med skæve skiver. Baghjulene er et problem hvis du ikke vil montere bagtøj fra opel commodore eller chevrolet olds buick pontiac.
-
Bjørn
Re: fra 4*108 til 5*120
Hej
Det var da nogle gode forslag. Er ved at undersøge om Breyton vil gå med til at lave fire fælge med en anden boltafstand.
Det med maskinværkstedet er også en god ide, men kan de lave dem præcist nok? Det skal jo være 100% nøjagtigt, da der er tale om uaffjedret vægt.
Et andet bagtøj var måske også en m ulighed. Hvilken afstand har de forskellige bagtøjer, som du nævner Jens?
Derudover er en Manta A, da for fed! Skal selv have en på et tidspunkt, og ved heldigvis hvor der står et godt adskilt eksemplar i en garage. Så bare vent.
Og Martin hvad er det for nogle 6 huls fælge, du har fået fat i? Det lyder jo lidt sportsvognagtigt og 5*130 kunne vel godt være en Porsche. Eller hva?
Mvh.
Bjørn
Det var da nogle gode forslag. Er ved at undersøge om Breyton vil gå med til at lave fire fælge med en anden boltafstand.
Det med maskinværkstedet er også en god ide, men kan de lave dem præcist nok? Det skal jo være 100% nøjagtigt, da der er tale om uaffjedret vægt.
Et andet bagtøj var måske også en m ulighed. Hvilken afstand har de forskellige bagtøjer, som du nævner Jens?
Derudover er en Manta A, da for fed! Skal selv have en på et tidspunkt, og ved heldigvis hvor der står et godt adskilt eksemplar i en garage. Så bare vent.
Og Martin hvad er det for nogle 6 huls fælge, du har fået fat i? Det lyder jo lidt sportsvognagtigt og 5*130 kunne vel godt være en Porsche. Eller hva?
Mvh.
Bjørn
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: fra 4*108 til 5*120
5x120 (4.75") er bmw og gm + div opel. Problemet er at det eneste bagtøj der passer inder for skærmene er et volvo 240 og de bruger 5x4.25" .Hvad med at undersøge om der er gods nok i bagakslen til 5x108 så kan du bruge det ene hul og montere scorpio hjul
-
Martin N Sørensen
Re: fra 4*108 til 5*120
Grunden til at jeg går fra 6 huls til 5x130 er at jeg sætter Porsche Cup fælge på en lille Mazda pickup
Og den med maskinværkstedet er god nok, de skulle jo gerne være vant til at lave noget inden for meget små tolerancer !!
Og den med maskinværkstedet er god nok, de skulle jo gerne være vant til at lave noget inden for meget små tolerancer !!
- Lasse Kristensen
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: fra 4*108 til 5*120
Hej.
Det var lidt præcist formuleret, det jeg mente var at skifte navet på selve fælgen, som de andre også er inde på, og derefter afbalancere det ved at fjerne lidt materiale hist og her.. M.h.t. adskilte Manta A'er så har jeg selv 2
, en der snart er færdig, en 70'er nylakeret og det hele som 2,4 SR og en 71'er der venter på at blive et v8 customprojekt :-O .
M.v.H. Lasse Kristensen
Det var lidt præcist formuleret, det jeg mente var at skifte navet på selve fælgen, som de andre også er inde på, og derefter afbalancere det ved at fjerne lidt materiale hist og her.. M.h.t. adskilte Manta A'er så har jeg selv 2
M.v.H. Lasse Kristensen
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen