Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 mar 2025, 10:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
hej

Jeg har en gammel Ford Capri mk1 fra 1970, som jeg gerne vil sætte nogle Breyton fælge på. Problemet er at Caprien kører med 4*108, og at Breytons fælge er med 5*120!

Har snakket med Bigwheels om de havde en adapter jeg kunne bruge, men det havde de ikke til den konstellation. Det kunne f.eks. sagtens lade sig gøre fra 5*100 til 5*120.

Er der nogle der har nogle gode ideer til hvad der kan gøres? Har overvejet muligvis at skifte nav, men kan det lade sig gøre?

Mvh. Bjørn

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem
Brugeravatar

Hej.
Hvis fælgen stadig produceres kan du kontakte firmaet og få dem til at lave et sæt med specielt nav der passer til dn Capri. Det er lidt dyrt men et relativt brugt trick i custom-kredse. Ellers mon ikke man kan få et specialfirma til at ændre navet.
M.v.H. Lasse Kristensen
Manta A 1970 ;-)

Jeg er ved at få lavet et sæt nav og aksler om fra 6 huls til 5x130, og det er noget som du kan få næsten et hvilket som helst maskinfirma til !!, prisen svinger lidt i mellen en kasse øl og 1500 kr :-);-)

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Lav et nyt forhjulsnav så er du samtidigt sluppet af med problemet med skæve skiver. Baghjulene er et problem hvis du ikke vil montere bagtøj fra opel commodore eller chevrolet olds buick pontiac.

Hej

Det var da nogle gode forslag. Er ved at undersøge om Breyton vil gå med til at lave fire fælge med en anden boltafstand.

Det med maskinværkstedet er også en god ide, men kan de lave dem præcist nok? Det skal jo være 100% nøjagtigt, da der er tale om uaffjedret vægt.

Et andet bagtøj var måske også en m ulighed. Hvilken afstand har de forskellige bagtøjer, som du nævner Jens?

Derudover er en Manta A, da for fed! Skal selv have en på et tidspunkt, og ved heldigvis hvor der står et godt adskilt eksemplar i en garage. Så bare vent.

Og Martin hvad er det for nogle 6 huls fælge, du har fået fat i? Det lyder jo lidt sportsvognagtigt og 5*130 kunne vel godt være en Porsche. Eller hva?

Mvh.

Bjørn

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
5x120 (4.75") er bmw og gm + div opel. Problemet er at det eneste bagtøj der passer inder for skærmene er et volvo 240 og de bruger 5x4.25" .Hvad med at undersøge om der er gods nok i bagakslen til 5x108 så kan du bruge det ene hul og montere scorpio hjul

Grunden til at jeg går fra 6 huls til 5x130 er at jeg sætter Porsche Cup fælge på en lille Mazda pickup ;-)

Og den med maskinværkstedet er god nok, de skulle jo gerne være vant til at lave noget inden for meget små tolerancer !!

Medlem
Brugeravatar

Hej.
Det var lidt præcist formuleret, det jeg mente var at skifte navet på selve fælgen, som de andre også er inde på, og derefter afbalancere det ved at fjerne lidt materiale hist og her.. M.h.t. adskilte Manta A'er så har jeg selv 2 :-D , en der snart er færdig, en 70'er nylakeret og det hele som 2,4 SR og en 71'er der venter på at blive et v8 customprojekt :-O .
M.v.H. Lasse Kristensen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time