blow off????

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

blow off????

#1 Indlæg af Krill »

Jeg er ved at montere kompressor på min golf 3 1,8. Det er en elektronisk kompressor med elektrisk til og fra kobling. Når kompressoren er slået fra trækker den vejret ind igennem de 2 blow off ventiler som også skal monteres. På blow off ventilerne er tilslutningsstudsen ø 25mm. På de studser skal der så sidde 2 små kn filtre så den ikke får beskidt luft ind! Men de kn-filtre er efter KN's katalog kun anvendelige til motorer med max 20 hk. Jeg har jo så 2 det bliver ialt 40hk. Men den har jo 90hk standard. Vil der så blive undertryk i indsugningen og heraf følgende skader på motoren, eller vil det fungere udmærket???
Martin R
Senior Medlem
Indlæg: 256
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: blow off????

#2 Indlæg af Martin R »

Hej Krill

Jeg synes sq alle er ved at tune de skide 1,8'ere, og jeg
er osse med på vognen.

Min komp. skal osse have 2 blow'offs på, men istedet for at montere
små Kn filtere, montere jeg den originale luftkasse, og føre de 2
rør/slanger tilbage til luftkasse, på en plade med 2 studser til dem.

Hilsen Martin R
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

Re: blow off????

#3 Indlæg af LasseW »

En blow off har en fjeder i som kan holde et tryk på ca. 0.5 bar uden at vakuum slangen er tilslutett. Når motoren går i tomgang er det et vakuum på ca. -0,5 bar o dette store vakuum åbner for blow off ventilen og motoren vil suge luften igennem ventilen. Når du åbner gasspjældet falder vakuumet i manifolden og ventilen vil lukke.

Du må ikke sætte så små filtre på blow off da luften ikke kan komme hurtigt nok ud og sikkert vil smadre filtrene.

Har du en luftmængde måler siddende så skal du tilsluttet blow off til indsugningen efter luftmængde måleren så du ikke snyder den for luften.

mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
Peter Toftager

Re: blow off????

#4 Indlæg af Peter Toftager »

Hey.

Jeg køre også rundt i en 1.8 CL'er, som jeg på et eller andet tidspunkt har tænkt mig at smiden enten en kompresser eller en Turbo i.

Så alle erfaringer i gør jer smid dem endelig op her på forumet så jeg ikke laver de samme fejl når jeg en gang skal i gang :-)

MvH

Peter
Krill
Medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: blow off????

#5 Indlæg af Krill »

Når man som LasseW skriver ikke må sætte så små filtre på. Hvad skal man så gøre? Jeg er ikke så meget for at lave det nummer som Martin R skriver med at føre slangen tilbage i den originale luftfilterkasse, da jeg så ikke vil kunne høre når den "lufter ud", altså når jeg slipper gasseren og gasspjældet lukker, og derved presser overtrykket ud gennem blow off ventilerne!!
Hvordan kan man så lave det???
Martin R
Senior Medlem
Indlæg: 256
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: blow off????

#6 Indlæg af Martin R »

Hej krill

Nej gør endelig ikke som jeg vil gøre.:-(

Lasse W har besvaret dit spørgsmål, læs lige hans beskrivelse
og skitser af kompressor montering,
der finder du noget af det du søger.

http://www.powerpage.dk/kompressor.htm

Du skal gå efter den øverste skitse, og montere blow off'sne
på tryksiden til indsugning, og det må osse være den letteste
og bedste løsning, og osse den man/jeg skal bruge.:-|

Hilsen Martin R
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

Re: blow off????

#7 Indlæg af chr.lunde »

husk at sætte den FØR intercooleren
så den blæser den varme luft ud og ikke den kolde
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
Martin R
Senior Medlem
Indlæg: 256
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Jylland
Kontakt:

Re: blow off????

#8 Indlæg af Martin R »

Hej

Nej, ikke før intercooleren.!!!!!

Min og Krill, har købt kompressor med til og fra kobling,
og vil bruge denne feature.

Så er det jo ikke sagen at lukke varm luft ind i indsugningen,
når det er kolt luft der giver flere heste.

Og den skal jo ikke blæse luften ud i det fri eller tilbage
til luftkassen, men ind i indsugningen, så moteren kan ånde
frisk luft når kompen er frakoblet.

Hilsen Martin R
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

Re: blow off????

#9 Indlæg af chr.lunde »

du får rat

mvh lunde
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
Martin vento nr. 55

Re: blow off????

#10 Indlæg af Martin vento nr. 55 »

Hej Chr

Nå Nå, er man blevet sur:-(

Jeg kan da godt se fordelen ved at lukke den varme luft ud,
men at lukke den kolde luft ud til blow'offne, er da vel sagen????.

Hilsen Martin R
Besvar