Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: blow off????
Indlæg: 26 jul 2002, 23:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Jeg er ved at montere kompressor på min golf 3 1,8. Det er en elektronisk kompressor med elektrisk til og fra kobling. Når kompressoren er slået fra trækker den vejret ind igennem de 2 blow off ventiler som også skal monteres. På blow off ventilerne er tilslutningsstudsen ø 25mm. På de studser skal der så sidde 2 små kn filtre så den ikke får beskidt luft ind! Men de kn-filtre er efter KN's katalog kun anvendelige til motorer med max 20 hk. Jeg har jo så 2 det bliver ialt 40hk. Men den har jo 90hk standard. Vil der så blive undertryk i indsugningen og heraf følgende skader på motoren, eller vil det fungere udmærket???


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2002, 00:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej Krill

Jeg synes sq alle er ved at tune de skide 1,8'ere, og jeg
er osse med på vognen.

Min komp. skal osse have 2 blow'offs på, men istedet for at montere
små Kn filtere, montere jeg den originale luftkasse, og føre de 2
rør/slanger tilbage til luftkasse, på en plade med 2 studser til dem.

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jul 2002, 08:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
En blow off har en fjeder i som kan holde et tryk på ca. 0.5 bar uden at vakuum slangen er tilslutett. Når motoren går i tomgang er det et vakuum på ca. -0,5 bar o dette store vakuum åbner for blow off ventilen og motoren vil suge luften igennem ventilen. Når du åbner gasspjældet falder vakuumet i manifolden og ventilen vil lukke.

Du må ikke sætte så små filtre på blow off da luften ikke kan komme hurtigt nok ud og sikkert vil smadre filtrene.

Har du en luftmængde måler siddende så skal du tilsluttet blow off til indsugningen efter luftmængde måleren så du ikke snyder den for luften.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2002, 22:35 
Hey.

Jeg køre også rundt i en 1.8 CL'er, som jeg på et eller andet tidspunkt har tænkt mig at smiden enten en kompresser eller en Turbo i.

Så alle erfaringer i gør jer smid dem endelig op her på forumet så jeg ikke laver de samme fejl når jeg en gang skal i gang :-)

MvH

Peter


Top
  
 
Indlæg: 29 jul 2002, 22:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Når man som LasseW skriver ikke må sætte så små filtre på. Hvad skal man så gøre? Jeg er ikke så meget for at lave det nummer som Martin R skriver med at føre slangen tilbage i den originale luftfilterkasse, da jeg så ikke vil kunne høre når den "lufter ud", altså når jeg slipper gasseren og gasspjældet lukker, og derved presser overtrykket ud gennem blow off ventilerne!!
Hvordan kan man så lave det???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2002, 22:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej krill

Nej gør endelig ikke som jeg vil gøre.:-(

Lasse W har besvaret dit spørgsmål, læs lige hans beskrivelse
og skitser af kompressor montering,
der finder du noget af det du søger.

http://www.powerpage.dk/kompressor.htm

Du skal gå efter den øverste skitse, og montere blow off'sne
på tryksiden til indsugning, og det må osse være den letteste
og bedste løsning, og osse den man/jeg skal bruge.:-|

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2002, 21:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
husk at sætte den FØR intercooleren
så den blæser den varme luft ud og ikke den kolde

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2002, 22:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 256
Geografisk sted: Jylland
Hej

Nej, ikke før intercooleren.!!!!!

Min og Krill, har købt kompressor med til og fra kobling,
og vil bruge denne feature.

Så er det jo ikke sagen at lukke varm luft ind i indsugningen,
når det er kolt luft der giver flere heste.

Og den skal jo ikke blæse luften ud i det fri eller tilbage
til luftkassen, men ind i indsugningen, så moteren kan ånde
frisk luft når kompen er frakoblet.

Hilsen Martin R


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2002, 21:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
du får rat

mvh lunde

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2002, 22:28 
Hej Chr

Nå Nå, er man blevet sur:-(

Jeg kan da godt se fordelen ved at lukke den varme luft ud,
men at lukke den kolde luft ud til blow'offne, er da vel sagen????.

Hilsen Martin R


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team