knast med kompressor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Anden
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

knast med kompressor

#1 Indlæg af Anden »

Hvor skarp en knast ville man kunne bruge sammen med en kompressor ? kan man evt. få sin 288 g. knast lavet om med et mindre overlap ???


Anden
Bay

Re: knast med kompressor

#2 Indlæg af Bay »

Jeg ved ikke om det er så godt med skarpe knaster og trykladning!:-|
Det mener Lasse vist at det ikke er!B-]

Mvh. Bay
Anden
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: knast med kompressor

#3 Indlæg af Anden »

Der er der nogen som køre med det ? men hvor skarpt ved jeg ikke ?
Skulle gerne op på 8000 om/d i steddet for 6500 om/d.
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: knast med kompressor

#4 Indlæg af Jan »

Hvorfor vil du op på så høje omdr.???
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Anden
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: knast med kompressor

#5 Indlæg af Anden »

for at køre hurtiger ! for lyden for heste
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: knast med kompressor

#6 Indlæg af jens »

Du mangedobler slidet på motoren ved at gå fra 6500 til 8000 omdr. Alt i en standard motor skal skiftes med mindre det er en honda vtec eller M3. Hvad er det for en motor
Jan
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: knast med kompressor

#7 Indlæg af Jan »

Går ud fra at det er en M20 motor og lad vær at gå over de 6500omdr. motoren vil yde rigeligt alligevel og så skal du ik renovere den hele tiden.
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i
Anden
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: knast med kompressor

#8 Indlæg af Anden »

har fået afvejet krumtap pjel. stempler svinghjul kobling ventiler andre fjdere andre låg top berbejde ! mm. så den skal op på 8000!
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

Re: knast med kompressor

#9 Indlæg af LasseW »

Jeg kender ikke ventilsystemet på din motor, 8v, 16v ? men du skal have hårdere fjedre og måske et andet ventilsystem såsom rulle løftere for at kunne klare 8000, et højere løft er godt, men overlappet er ikke godt på en trykladet motor.

mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
Anden
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: knast med kompressor

#10 Indlæg af Anden »

kan du fortælle noget om rulleløfter ? det er en 12v r6 cyllinder
Besvar